سردار شاکرمی ، با اشاره به جمع آوری موکب مسجد مهدیه شهر ایلام توسط شهرداری ایلام گفت: هرگونه بی احترامی به پرچم عزای حضرت سیدالشهدا محکوم هست و لازم است مسئولان ذیربط با هتاکان برخورد قانونی را به عمل بیاورند.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۹۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در گفتگوی با خبرنگار ما گفت: برپایی هیئات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سطح شهر و شکوه این آیین ها که تکریم شعائر دینی است پیام حرّیت و آزادی نهضت عاشورا را تبلیغ و تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: حضور عزاداران سید و سالار شهیدان در خیابان‌های شهرها، آرمان نهضت خونین کربلا را در یاد ایام زنده نگه داشته است، حرکتی عظیم که بدون هیچ تبلیغی از سوی دل های آگاه و عاشقان اهل بیت علیه السلام سیره امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم و استبداد را در جامعه تبیین می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: دشمنان برای مقابله با حرکت عظیم محرم و عاشورا که منشا بصیرت و آگاهی سیاسی مردم است برنامه‌هایی را طراحی و اجرا می کنند و می خواهند در برابر آرمان‌های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیئات مذهبی و حسینی و مردم این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: یکی از حرکت های خودجوش مردمی در ایام محرم که سابقه طولانی دارد ، برپایی موکب ها در سطح شهر به منظور خدمات دهی و پذیرایی از عزاداران حسینی است و الحمدالله این مهم در ایلام هم هر ساله با شکوه خاصی برپا می شود.

وی در ادامه به اشاره به جمع آوری موکب مسجد مهدیه شهر ایلام توسط شهرداری ایلام گفت: هرگونه بی احترامی به پرچم عزای حضرت سیدالشهدا محکوم هست و لازم است مسئولان ذیربط با هتاکان برخورد قانونی را به عمل بیاورند.

سردار شاکرمی تصریح کرد: حتی اگر شهرداری مجوز لازم برای جمع آوری موکب را داشته به هیچ عنوان حق بی احترامی به پرچم عزای امام حسین (ع) را نداشته و این موضوع ناراحتی مردم متدین و انقلابی ایلام را فراهم کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: چطور شهرداری می تواند برای برگزاری یک کنسرت آن همه ریخت و پاش کند و تبلیغات سنگینی را با هزینه های هنگفت انجام دهد اما تحمل یک موکب کوچک را ندارد و سریع اقدام به جمع آوری آن می کند.

وی گفت: البته این را بگویم نیروهای خدوم شهرداری در تمام طول سال زحمات بسیاری می کشند و مردم هم قدردان آنها هستند و حرکت چند نفر چهره ابن زحمتکشان را مخدوش نمی کند، اما اجازه نمی دهیم در استانی که دروازه ورود به عتبات عالیات است به پرچم و عزاداران حسینی توسط عده ای معدود هتاکی شود و در صورت ادامه این کارها قطعا قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

سردار شاکرمی ادامه داد: البته لازم است هیئت های مذهبی استان هم در کمال احترام و در حیطه قانون با ماموران شهرداری و سایر مراجع قانونی در برپایی موکب ها و برگزاری جلسات عزاداری همکاری لازم را به عمل بیاورند تا شاهد چنین حرکت های سخیفی از سوی معدود افرادی نباشیم.

ارسال نظرات