مبارزه سرسختانه با رسوم و سنت های غلط از ویژگی های شهید رحم خدا مولایی از شهدای جامعه عشایر استان چهارمحال و بختیاری بود.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۸۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در راستای برگزاری یادواره 450 شهید عشایر استان چهارمحال و بختیاری و استقبال از کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور که سال آینده به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد، بخشی از زندگی نامه شهید حرم خدا مولایی را با هم مرور می کنیم...

شهید رحم خدا در سال 1345 در یک خانواده عشایر در روستای شیخ علیخان از توابع شهرستان کوهرنگ متولد شد. دوران کودکی را در دامان پدر و مادر مهربان سپری نمود و در سال 53 به دبستان رفت و پس از پایان دوره دبستان سال 58 جهت ادامه تحصیل به مرکز استان عزیمت نمود و تحصیلاتش را در مدرسه راهنمایی شبانه روزی منصورکوهی دوراز پدر و مادر ادامه داد.

وی بعد از تعطیلی مدارس به فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی خود در بین عشایر و مبارزه سرسختانه با رسوم و سنت های غلط بجا مانده از رژیم پهلوی در بین عشایر می پرداخت و رساندن پیام های مسئولین به گوش عشایر را ادامه می داد.

 رحم خدا مولایی، با شروع جنگ تحمیلی تصمیم گرفت به جبهه ها اعزام شود ولی به علت کمی سن و سال از پذیرش او خودداری می کردند .

وی در سال 61 بعد از اتمام دوران راهنمایی وارد هنرستان کشاورزی دکتر علی شریعتی شد و در رشته کشاورزی عمومی مشغول به تحصیل شد ودر همان سال مجددا تصمیم گرفت وارد جبهه شود . دوباره با رفتن او به دلیل کمی سن ممانعت کردند؛ اما با توجه به اینکه او هوای زیارت کربلا را در سر داشت و قصد یاری رساندن به یاران اباعبدالله (علیه السلام)،  تصمیم گرفت به هر طریقی که شده به جبهه برود و بعد از ثبت نام در جهاد سازندگی استان از طریق آن ارگان به جبهه های جنوب اعزام شد.

وی، در سال 63 در درگیری با کومله و دمکرات در منطقه کامیاران سنندج از ناحیه پا مجروح شد و بعد از یک ماه که دوباره بهبود یافت و در چند عملیات شرکت کرد و سرانجام درمرحله عملیات کربلای5 بعد از حمله و پیشروی به سوی دشمن در حین تثبیت خط پدافندی هنگامی  که از طرف فرمانده ماموریت یافته بود  که در کمین چند متری خط پدافندی رفت و از پیشروی دشمن جلوگیری کرده و مورد هدف دشمن قرار گرفته و به شهادت رسید.

بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری

ارسال نظرات