حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار ششمین سوگواره ملی عکس قاب شیدایی را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۷۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای ثبت و ماندگاری لحظه‌های ناب عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تلاش در راستای ثبت و ضبط آیین‌ها و مراسم‌های ویژه این دوره ازسوگواره را برگزار می‌کند.


امین مرادی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورای حسینی، اظهار داشت: ترویج دستور اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین پیام عاشورا است که باید در این خصوص تلاش گردد مفاهیم مربوط به آن از جمله مبارزه با ظلم و ستم، مبارزه با فساد، در بخش نهی از منکر و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و دستورات قرآنی در بخش امر به معروف در جامعه نهادینه شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: در سوگواره عکس قاب شیدایی تلاش می‌شود تا در کنار معرفی آیین‌ها و مراسم عزاداری این ایام در سراسر کشور از قاب تصویر عکاسان، فرهنگ عزاداری مردمان ولایت مدار بیجار را نیز به سراسر ایران معرفی کرده و زمینه کشف و حمایت از استعداد‌های هنر عکاسی و خلق و تولید آثار فاخر هنری مهیا شود.

مرادی ادامه داد: ثبت بازخورد مراسم عزاداری ایام محرم بر اقشار مختلف مردم و آسیب شناسی پاره‌ای از مراسم‌های برگزار شده به منظور ارتقاء ارزش‌های معنوی حاکم بر ایام محرم و صفر در کنار آشنایی عکاسان مبتدی با حوزه عکاسی موضوعی و ایجاد رغبت جهت ورود به این عرصه از اهداف دیپگری است که در این سوگواره هدف گذاری شده است.

وی به بخش‌های سوگواره اشاره کرد و یادآور شد: این سوگواره در سه محور مجموعه عکس ملی، مجموعه عکس ویژه شهرستان بیجار، تک عکس ملی، تک عکس ویژه شهرستان بیجار و عکس موبایلی برگزار شده و شرکت در این سوگواره برای تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در خصوص مقرارت سوگواره نیز بیان کرد: در این دوره از سوگواره آثاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که مربوط به محرم ۱۳۹۸ باشد و هر عکاس، مجاز است در هر دو قسمت ملی و شهرستانی با سه قطعه تک عکس، مجموعه نیز پنج تا هفت عکس (رنگی یا سیاه و سفید) شرکت کند.

مرادی گفت: در صورتی که عکسی قبلاً در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد و عکاسان باید توجه کنند که در صورت اصلاح رنگ و یا برش عکس نباید به استناد اثر خدشه وارد شود.

وی فرمت قابل قبول را JPEG با وضوح ۳۰۰ dpi و طول ۲۰۰۰ پیکسل اعلام کرد و اظهار داشت: در صورتیکه بنا به تشخیص هیات برگزار کننده اثر ارسالی بعنوان اثر برتر معرفی شود، ارسال فایل اصلی عکس به دبیرخانه سوگواره ضروری است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: شرکت‌کننده در سوگواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است و حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به مسابقه، با ذکر نام عکاس در اختیار دبیرخانه سوگواره خواهد بود.

مرادی در خصوص نحوه ارسال آثار نیز بیان کرد: علاقه‌مندان جهت ارسال اثر می‌توانند از طریق پست الکترونیکی سوگواره به آدرس ghabesheydeei۶@gmail.com و یا ارسال فایل اثر به شماره تلگرامی ۰۹۹۰۳۸۶۹۱۶۱ و یا از طریق ارسال پستی لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره به آدرس کردستان، بیجار، شهرداری بیجار، واحد روابط عمومی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در تمامی شیوه‌های عنوان شده جهت ارسال اثر باید مشخصات کامل صاحب اثر، آدرس و شماره تماس و یک قطعه عکس صاحب اثر به همراه بخش مورد نظر جهت حضور در سوگواره نیز ارسال شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با معرفی سعید کردی و مهدی باشوکی به عنوان دبیران این سوگواره آخرین مهلت ارسال اثار را ۲۰ مهر ماه ۹۸ عنوان کرد و یادآور شد: نتایج داوری آثار راه یافته به بخش نمایشگاه ۳۰ مهر ماه اعلام و مراسم اختتامیه سوگواره و افتتاح نمایشگاه ۱۲ آبان ماه ۹۸ در بیجار برگزار می‌شود.
 
انتهایی پیام/7727
ارسال نظرات