مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

6 هزار جهادگر دانش آموز در طرح هجرت 3 در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: طرح هجرت سه در 90 مدرسه استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۴۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

سرهنگ پاسدار علی اکبرجعفری، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، اظهار داشت: در راستای دستور مقام معظم رهبری که در سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی در سال ۷۹ اشاره کردند که جز منشور اجرایی این سازمان است که محرومیت و غنا بخشیدن به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و اردو‌های جهادی از مباحث مهمی است که این سازمان اولویت کاری خود قرار داده و آن را در طول سال اجرا و دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم، دولتمردان، جوانان و اقشار مختلف مردم باید روی فرمایشات مقام معظم رهبری
(مدظله) صحه بگذارند، افزود: در بحث غناسازی اوقات فراغت بیش از ۱۱ سال است که هرساله طرح هجرت ۳ با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با فراز و نشیب‌های فراوانی با قوت، جدیت،  اجرایی شده و در حال اجرا می‌باشد.

جعفری ادامه داد: در این طرح عمدتا نوجوانان اعم از خواهر و برادر شیعه و سنی در نقاط دور استان به خدمت می‌پردازند و در راستای خدمت رسانی به محرومین و کمک به دولت فعالیت می‌کنند.

جعفری بیان کرد: طی امسال در 90 باب از  از مجموعه ۱۶۷ مدرسه در حال اجرا است که بالغ بر ۶ هزار نفر روز کار، جهادگر دانش آموز بسیجی از اواسط خرداد ماه کار را آغاز کرده اند که در ۱۹ شهرستان طرح هجرت ۳ در حال اجرا می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بازه زمانی اجرای طرح هجرت ۳ بسیج دانش آموزی را تا اواخر شهریور ماه عنوان و ادامه داد: جهادگران در طرح هجرت ۳ در عرصه‌های مرمت، زیباسازی، تعمیرات، شاداب سازی، احداث و اضافه کردن کلاس‌های درس، کار‌های فرهنگی و هنری، اجرای کار‌های ورزشی را در دستور کار دارند.

جعفری اهداف اجرای طرح هجرت ۳ را خودسازی دانش آموزان و انجام کار‌های معنوی و ارزشی، تقویت و افزایش روحیه معنویت افزایی دانش آموزان، تقویت روحیه کارگروهی، کارآموزی آموزش یک حرفه به دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با یک حرفه و شغل برشمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جهادگران در این طرح کمک به مدارس و کمک به دولت آمده اند که در این طرح هزینه‌ها را به بهره مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی به حداقل رسانده که این حسن کار بسیج سازندگی است که بهینه کردن اقلام مستهلک و نیمه مستهلک مدارس مانند میز و صندلی و غیره را با هزینه اندک به بیت المال باز می‌گردد که این هم باز یک کار و حسن خوب دیگر فعالیت جهادگران و بسیج سازندگی است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات