خبرهای داغ:
با حمایت کمیته امداد استان قزوین؛
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر 154 مددجو با حمایت کمیته امداد و پرداخت حق بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی شده و از مجموعه افراد تحت حمایت این نهاد خارج شده اند.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۲۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی توانمندسازی مددجویان را در فرآیند درازمدت یکی از رویکردهای جدی و اساسی این نهاد دانست و بیان کرد: فلسفه وجودی کمیته امداد امام (ره) کمک به ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی و فراهم آورن بسترهای ارتقای زندگی افراد نیازمند همراه با عزتمندی است.


وی ادامه داد: در واقع باید گفت که کمیته امداد همچون مرکز اورژانسی است که افراد به صورت موقت مراجعه داشته و به تناسب شرایط مدتی تحت درمان و معالجه قرار می گیرند.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: داروی این نهاد برای رفع فقر و محرومیت استفاده از ظرفیت های مختلف برای فعال شدند ظرفیت و توانایی افراد نیازمند است چراکه در این صورت افراد از فقر دور شده و با عزتمندی در جامعه زندگی خواهند داشت.


وی خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده گام های مختلفی برای توانمندسازی مددجویان و خروج آنها از مجموعه افراد تحت حمایت برداشته شده که بخش عمده توانمندسازی در حوزه اشتغال زایی است.


مومنی گفت: در حال حاضر 154 مددجو با حمایت کمیته امداد و پرداخت حق بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی شده و از مجموعه افراد تحت حمایت این نهاد خارج شده اند.


وی توضیح داد: 134 نفر از این افراد کسانی هستند که در مجموعه طرح های اشتغال وارد شده و برای آنها حق بیمه واریز شده و در حال حاضر مستمری بگیر تأمین اجتماعی شده اند همچنین 20 نفر از این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که حق بیمه آنها توسط کمیته امداد واریز شده و امروز، مشمول دریافت مستمری تأمین اجتماعی هستند.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: رویکرد توانمندسازی مددجویان با توجه به وجود شرایط و بسترهای لازم در میان مددجویان اجرایی می شود و قطع یقین خروج مددجویان با فرایند توانمندسازی به واقعی شدن محرومیت زدایی نزدیک تر است.


وی تصریح کرد: امروز کمیته امداد با استفاده از بسته های تشویقی مختلف و تعامل با کارفرمایان و فعالان تولیدی و خدماتی، اشتغال زایی مددجویان را در دستور کار خود قرار داده است.


مومنی یادآورشد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و پرداخت حق بیمه کارفرما برای مددجویان بکارگیری شده در واحدهای تولیدی و خدماتی رویکردی است که در حال اجراست و از همکاری فعالان صنعتی در این زمینه استقبال می کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها