خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پیشینه خوب تاریخی دو کشور ایران و عمان از توانایی استان در ایجاد پنجره‌های جدید اقتصادی مابین دو کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۲۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه،محمد مهدی شهریاری در جریان دیدار با سفیر عمان در ایران ضمن اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور ایران و عمان تصریح کرد: این دو کشور همواره روابط حسنه و خوبی باهم داشته و این روند روز به روز افزایش می‌یابد.

وی گفت: عمان به عنوان کشوری مهم و موثر در مناسبات منطقه‌ای بویژه در حوزه خلیج فارس مطرح است و می‌تواند به الگویی برای دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس مطرح گردد.

شهریاری افزود: علیرغم اینکه برخی کشور‌ها در حوزه خلیج فارس بدنبال پیاده کردن سیاست‌های اسرائیل هستند، اما عمان همواره به عنوان یک کشور میانجی گر و مستقل توانسته در منطقه حضور داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از نقش سفیر عمان در ایران برای پیشبرد و تحکیم روابط حسنه تاریخی دو کشور ابراز امیدواری نمود تا روند توسعه سیاسی در مباحث اقتصادی نیز شکل بگیرد.

استاندار شهریاری در ادامه به ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این استان با پتانسیل‌های منحصربفرد در کشاورزی، دامپروری، محصولات باغی، صنایع تبدیلی و معدنی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

مقام عالی استان افزود: ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی در بحث طلا، فلزات گرانبها، سنگ‌های تزئینی می‌تواند قابلیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری کشور عمان باشد.

وی ادامه داد: محصولات باغی استان به دلیل مطلوبیت به کشور‌های مختلف از جمله روسیه صادر و به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورتی که خط هوایی مابین عمان و آذربایجان غربی برقرار شود می‌توان این محصولات را به عمان نیز صادر کرد.

مقام عالی استان با اشاره به وجود سه فرودگاه استان گفت: آذربایجان غربی آمادگی برقراری خط هوایی با عمان را دارد تا هم نسبت به صادرات محصولات به این کشور و نیز سایر کشور‌ها اقدام نماید.

شهریاری در ادامه با اشاره رشد صادرات در استان و استقبال سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف افزود: با سیاست‌های درپیش گرفته شده و بهبود فضای کسب و کار شاهد استقبال خوب سرمایه گذاران در استان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه ظرفیت‌های بی نظیر استان در بحث گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: وجود مناطق بکر و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان قابلیت آن را دارد تا پذیرای گردشگران حوزه خلیج فارس بویژه عمان باشد.

شهریاری همچنین به ظرفیت منطقه آزاد ماکو و دریاچه ارومیه هم اشاره کرد و گفت: با وجود بهره مندی از ظرفیت‌های موجود آذربایجان غربی علاقمند است تا در توسعه اقتصادی مدنظر ایران و عمان، نقش جدی ایفا کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات