خبرهای داغ:
در چهارمین روز از ماه محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به همت هیئت رزمندگان شهرستان برخوار در حسینیه دوازده امام(ع) دولت آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۱۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، در چهارمین روز از ماه محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به همت هیئت رزمندگان شهرستان برخوار در حسینیه دوازده امام(ع) دولت آباد برگزار شد.

در این مراسم سید روح الله ساجدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه برخوار در پاسخ به شبهه ای پیرامون اینکه امام حسین(ع) علم به کشته شدن داشت چرا کاری کرد که کشته شود گفت: اگر جهاد در هلاکت انداختن باشد تمام شهیدان و تمام آیات مربوط به قتال زیر سئوال می رود. در قرآن می فرماید خودتان را به هلاکت نیندازید و جهاد برای رفع فتنه است و قیام امام حسین(ع) برای دوری سلطه اراذل و اوباشی مثل یزید از امت اسلامی بود.

وی افزود: شهدای کربلا به علم اینکه شهید می شوند وارد کربلا شدند و با عمق معرفت و ایمان به کربلا رفتند و اجباری در کار نبود. جوهره انسانها در معرکه ها خودشان را نشان می دهند وقتی پول و مقام بیاید افراد پایشان می لرزد.

این سخنران بیان نمود: در پاسخ به شبهه ای که می گویند امام حسن(ع) و امیرالمومنین (ع) هم صلح کردند پس چرا امام حسین(ع) صلح نکرد باید گفت: یزید از امام حسین(ع) صلح نمی خواست بیعت می خواست و بیعت یعنی تبعیت با ویزگیهایی که یزید داشت بیعت به معنای نابودی و محو اسلام بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها