خبرهای داغ:

برگزاری نشست بصیرتی در شوش

به گزارش رسیده از خبرنگار بسیج در شوش ؛ ساعت 8 صبح روز سه شنب 12 شهریور 1398 همزمان با «روز مبارزه با استعمار انگلیس و سالروز شهادت رئیسعلی دلواری » به همت روابط عمومی و معاونت سیاسی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ، نشست بصیرتی سیاسی محرم و عزاداری حسینی در نمازخانه ی سپاه این شهرستان برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۷۱۶۳۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج در شوش ؛ حجت الاسلام محمد جواد حسینی منش از خطبا و سخنوران شهرستان اندیمشک و استان خوزستان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و دیگر یاران با وفایش ،از سبزپوشان سپاه پاسداران شهرستان شوش به خاطر حضوری پر رنگ ، انقلابی و مردمی در مهار سیل ابتدای سال 1398قدردانی نمود و گفت : اگر حضور ارزشمند و تأثیر گذار شما برادران سپاهی و بسیجی در روستاها و حاشیه ی شهر شوش نبودچه بسا هم تلفات جانی در آن سیل می دادیم و از طرفی روستاهای بیشتری زیر آب می رفت و از همه مهمتر در کمک رسانی و امدادرسانی خلع بزرگی به وجود می آمد .
وی در ادامه به معرفی جانشینان امام علی(ع) از لسان آن حضرا اشاره کرد و گفت : در روایتگری ، رسول گرامی اسلام(ص) وقتی می خواهد جانشینان خود را معرفی کند می فرماید : « امیرالمؤمین امام علی(ع) ـ حضرت فاطمه ی زهرا(س) ـ امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و تِسعهِ المعصومین من ذریه الحسین(ع) » .
این خطیب توانا سپس به ویژگی های قیام کننده اشاره کرد و یادآور شد : ویژگی رهبر حق و ویژه گی قیام کننده با این باشد « باید به دنبال این باشد که جهان را پر از عدل و داد کند .» هر کسی که به جهادی کرده باشد به دنبال همین است منتهی ویژگی امام آخر الزمان(عج) این است که در زمانی این کار را انجام می دهد که «عالم پر از ظلم و بیداد شده باشد . » و این کار هر کسی نیست ؛ مگر از عهده ی یک نفر برآید ، در طول تاریخ و تاریخ انبیا و حتی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هجمه ای این چنین از « ظلم ، فساد ، جور و ستم » در عالم وجود نداشته است و هیچ یک از انبیا و اولیا تا الان نتوانسته اند در مقابل ظلم این چنینی ایفای نقش داشته باشند . به همین خاطر کسی که در دایره ی عالم و دنیا می تواند این کار را انجام دهد ویژه گی ها و خصائصی دارد و آن ویژه گی ها و خصائص را از انبیا و اهل بیت(ع) بشارت دادند که « روزی خواهد آمد چنین فردی خواهد آمد .
وی افزود : امیر المؤمنین در وصیت خود به فرزندانش فرمود : « كُونا لِلظّالِمِ خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً /// شما را به تقوی وترس از خدا سفارش می کنم واینکه در پی دنیا نباشید، گرچه دنیا به سراغ شما آید وبر آنچه از دنیا از دست می دهید تاسف مخورید. سخن حق را بگویید وبرای اجر وپاداش (الهی) کار کنید ودشمن ظالم ویاور مظلوم باشید.»
حجت الاسلام محمد جواد حسینی منش سپس به تفاوت « ظالم ، منظلم و مظلوم » اشاره کرد و در این راستا تصریح نمود : قبل از این که از ظالم بگویم باید بدانیم که ظلم چیست ؟ ظلم دو معنا دارد؛ یکی جامع همه ی رذایل بوده، و شامل«ارتکاب هر یک از زشتی‌های شرعی و عقلی»است. و دیگری ضرر و اذیت رسانیدن به ‏غیر، از قبیل: «کشتن و یا زدن، دشنام و فحش دادن، غیبت کردن، تصرف کردن مال ‏غیر به ناحق و یا و....... » اینها از کردار یا گفتاری که باعث اذیت دیگری شود. بنابر این، ظالم به کسى می‌گویند که خود را به سپاس‌گزارى از نعمت‌هاى بی‌شمار الهى و مراعات تکالیف شرعى ملزم نمی‌داند و در برابر توانایی‌ها و استعدادهایش مسئولیتى‏ احساس نمی‌کند و از سویى حقوق دیگران را نیز پایمال می‌کند. در نگاهی کلی، هر گناه خود مصداقی از ظلم است؛ اما در مقام تعیین مصداق، آیات و روایات به ظلم بودن برخی گناهان مانند: «شرک ، مراعات نکردن حدود الهی ، دوستی با دشمنان دین خدا، گرفتن ربا و ... »تصریح نموده‌اند.
وی افزود : تا اینجا هم ظلم را شناختیم و هم می دانیم که ظالم کیست و چه کارهایی می کند ، اما عده ای «منظلم » هستند ، یعنی « ظلم را می بینند و ظالم را می شناسند و می بینند که به این راحتی دارند ظلم می کنند ولی بی تفاوت هستند و اما دسته ی سوم مظلومین هستند که در واقع امام علی(ع) را باید اوالین مظلوم بدانیم ، در حالی که قدرت داشت و شمشیر ذوالفقار را داشت اما به خاطر بقا و مطلحت مجبور شد انواع تهمت ها و افتراها را بشنود ولی حرفی نزند و به مدت 25 سال از خانه بیرون نیاید و دومین مظلوم را باید حضرت امام حسین(ع) است در حالی که می دانست رفتن به کربلا آن هم در مقابل آن همه لشکر راهی جز شهادت ندارد اما به خاطر اسلام و امر به معروف و نهی از منکر جان مبارک خود و دیگر یارانش رانثار اسلام نمود .پس از خدا بخواهیم که قدرتی به ما بدهد که نه ظالم باشیم و نه منظلم و اگر قدرتی نداشته باشیم که با ظلم بستیزیم و یقه ی ظالم را بگیریم ؛ مظلوم باشیم چون این گروه همان حق طلب ها هستند ، همان هایی که « ولایت پذیری »سرلوحه ی کارشان است .
حجت الاسلام حسینی منش در بخش پایانی سخنان خود به عظمت امام حسین(ع) پرداخت و در این راستا اظهار نمود : یک نویسنده ی آلمانی در کتاب خود ضمن اشاره به مظلومیت امام حسین(ع) می نویسد « هر چند که بیش از هز ار و چند سال از شهادت امام حسین(ع) سپری می شوند اما بر خلاف دیگر مظلومین که پرونده ی آنها بسته شده اما پرونده ی امام حسین(ع) بعد از 1441 سال هنوز باز است و شور حسین در دلها جاری است و این به خاطر بصیرت افزایی و روشنفکری از طرف حضرت امام خامنه ای «مدظله العالی» است تا با این بستر سازی ها ؛ زمینه را برای حضور امام آخر الزمان حضرت مهدی موعود(عج) فراهم کند و لذا بر ما سربازان ولایت واجب است که در شهرستانی نظیر شوش از حضرت آقا پشتیبانی کرده در روشنفکری جامعه سهیم باشیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار