خبرهای داغ:
رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به فعالیت پایگاه های بسیج خواهران سراسر کشور در ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: برپایی هیات عزاداری بانوان در سطح خیابان پسندیده زنان و عرف جامعه نیست.
کد خبر: ۹۱۷۱۶۱۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه  زنان کشور خبرگزاری بسیج مینو اصلانی درباره برنامه های بسیج جامعه زنان در ایام عزاداری سیدالشهدا در ماه محرم و صفر یادآور شد: هر ساله در این ایام، ویژه برنامه هایی در سراسر کشور داریم که شور و شعور مکتب امام حسین (ع) در آن لحاظ می شود.

وی ادامه داد: برپایی جلسات خانگی برای بیان سیره و منش اهل بیت به ویژه سرور وسالار شهیدان از جمله این برنامه ها است که شاید بتوان گفت ده ها هزار جلسات خانگی در سراسر کشور داریم که با حضور مبلغانی از حوزه های علمیه و با همکاری بسیج طلاب برگزار می شود و اساتید و معلمان فرهیخته اداره این جلسات را برعهده دارند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به این که در این جلسات علاوه بر بیان احکام، تفاسیر قرآن کریم، مداحی و برپاداشتن عزاداری اباعبدالله (ع)، جلسات پرسش و پاسخ بخصوص برای جوانانی که تعطیلات تابستانی را سپری می کنند هم برگزار می شود، یادآور شد: خوشبختانه این جلسات بسیار مورد استقبال بانوان قرار می گیرد.

اصلانی ادامه داد: سپس مهیا می شویم برای برپایی مراسم اربعین که موکب هایی ویژه بانوان سراسر کشور در مسیر پیاده روی عظیم و ارزشمند اربعین پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع محرم و صفر دو ماهی است که ما برای آن برنامه ریزی بسیاری داریم و خوشبختانه مردم حسینی و عاشورایی از همه برنامه هایی که در این دوماه برگزار می شود استقبال می کنند بویژه بانوان که صبح ها و عصر ها در برنامه های پایگاه بسیج و مقاومت سراسرکشور حضور جدی و فعال دارند.

برپایی موکب های حجاب دختران انقلاب، ابتکاری استانی است

خبنگار ایرنا در ادامه گفت و گو با رئیس بسیج جامعه زنان کشور، از وی درباره خبر برپایی موکب های حجاب دختران انقلاب پرسید که اصلانی توضیح داد: برپایی خیمه های حجاب دختران انقلاب، ابتکاری از طرف برخی استان ها است که برگزار شده و خوب هم جواب داده است. چرا که معمولا کاری که از دل مردم بجوشد بسیار تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: ما در طول هفته عفاف و حجاب هم شاهد حضور دختران انقلاب در سراسر کشور برای پاسداری از ارزش های انقلاب بویژه حجاب و عفاف بودیم. همچنین شاهد راهپیمایی میلیونی دختران جوان انقلابی بودیم که برپایی موکب ها هم به دنبال این حرکت در برخی از نقاط کشور در حال شکل گیری است.

اصلانی درباره برگزاری جشن تکلیف دختران در خیمه گاه های حسینی هم اظهار داشت: این برنامه به شکل سراسری برگزار نمی شود اما به صورت منطقه ای و محلی این کار انجام می شود تا دختران عزیز کشورمان و نوجوانان در مساجد و پایگاه های مقاومت و حسینی حضور یابند. در مهدهای قرآنی هم هیات های نونهالان به صورت منطقه ای و استانی تشکیل شده است چرا که کودکان علاقمند هستند در دسته های سینه زنی حضور داشته باشند.

دسته های هیات عزاداری خیابانی بانوان عرف نیست

وی درباره برپایی دسته های عزاداری بانوان در سطح خیابان هم متذکر شد: سال گذشته در یکی دو مورد شاهد حضور بانوان در داخل دسته های عزاداری بودیم که برخوردهایی هم صورت گرفت. در کل عرف جامعه ما این گونه نبوده و عزاداری ها معمولا به صورت جمعی مردانه در صف های سینه زنی صورت می گیرد و بانوان هم با فاصله آنان را همراهی می کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: عرف جامعه ما اینگونه عزاداری را می پذیرد و برپایی هیات عزاداری بانوان در سطح خیابان پسندیده زنان و عرف جامعه نیست چرا که احتمال سوء رفتار و برخوردهای سلبی در آن بسیار است.

خبرنگار ایرنا در تایید سخنان مینو اصلانی، به دفتر استفتائات رهبری بخش پاسخ به سوالات شرعی مخاطبان درباره احکام عزاداری مراجعه کرد و پاسخی که دریافت کرد به این شرح است: اولا اگر مصداق اختلاط محرم و نامحرم باشد حرام است و حدودی برای این مساله مشخص شده است و همین جا توصیه می کنیم در هیات‌ها و در مجالس عزا، همه جا باید این رعایت شود و خانم‌ها حجاب‌شان را مراعات کنند و همه نگاه‌شان را نگه دارند؛ نگاه به نامحرم.

در ادامه این پاسخ می خوانیم: مقام معظم رهبری در خصوص اینکه خانم‌ها هم دنبال دسته عزا راه بیافتند و دسته عزاداری راه بیاندازند گفتند این شایسته نیست که خانم‌ها دسته عزاداری داشته باشند؛ حتی دنبال دسته‌های عزاداری راه بیافتند. شیوه عزاداری از قدیم‌الایام مرسوم بوده و خانم‌ها هم در مجلس عزا شرکت می‌کردند با مراعات حدود شرعی و حجاب و عفاف.

نخستین دوره تربیت مشاوران اسلامی برگزار شد

اصلانی با اعلام خبر برگزاری نخستین دوره تربیت مشاوران اسلامی در هفته جاری گفت: دوره بسیار خوب و مثمر ثمری است و بنا داریم برای همه پایگاه های مقاومت، مشاوران اسلامی را تربیت کنیم که با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و حوزه های علمیه این دوره ها را گسترش خواهیم داد.

وی یادآور شد: بناداریم در طی سه سال آینده، برای ۲۰ هزار پایگاه مقاومت، یک مشاور اسلامی تربیت کنیم تا علاوه برکمک به مردم، پاسخ دهنده به پرسش های مردمی در حوزه خانواده، تربیت فرزند، همسرداری، تحکیم بنیان خانواده و غیره باشند.

ایرنا

انتهای پیام/*

 

ارسال نظرات