حجت الاسلام قربانپورگفت:اصل سوگواری و ارادت به امام حسین(ع) مبنای اعتقادی دارد، امام برای حفاظت از دین و اصلاح امت جدش، احیای امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلام در جهت اصل بقا اسلام‌ فداکاری و جانثاری کرد.
کد خبر: ۹۱۷۱۵۰۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

حجت الاسلام قربانپورمدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به مناسبت قرارگرفتن درایام عزاداری وسوگواری در ماه محرم الحرام درگفتگوی اختصاصی بابسیج گفت:اگر کسی برای دفاع از دین خدا همه ی خانواده اش را تقدیم کند، وظیفه اش را به بهترین نحو انجام داده، ما نیز به پیروی از آن حضرت وظیفه داریم به خاطر مصیبت سنگینی که بر اهل بیت وارد شد، مراسم سوگواری بر پا کنیم.

وی افزود:از اقدامات سازمان تبلیغات در این ایام با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری برگزاری کارگاهای آموزشی مداحان برای دوری از آسیب های سوگواری که نتیجه ی بر پایی شیوه های غلط عزاداری است ،در ضمن به مبلغین یادآور شدیم علاوه بر عزاداری و نوحه سرای پیام رسان دقیق عاشورا باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بااشاره به دستورمقام معظم رهبری افزود:به فرمان مقام معظم رهبری، ما برای بقا خانواده و اصل خدا محوری در سبک زندگی دینی تکلیف داریم، به همین دلیل با توجه به اینکه در ایام محرم بهترین جمعیت ها و مجالس وجود دارد، طرح پویش همسرنوشتی یعنی همه با هم یک سرنوشت داریم، برای ترویج سبک زندگی وخانواده اسلامی اجرا شد، مبلیغین و مداحان به این موضوع مهم در مجالس می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش های لازم را در این زمینه به آن ها داده ایم؛ انشااللّه در مراحل بعدی با همکاری هم برای بقا خانواده دینی تلاش کنیم، که همان جامعه اسلامی است، یعنی همه یک سرنوشت واحد داریم.

ارسال نظرات