رئیس دیوان عالی کشور گفت:‌ پرونده‌های مفاسد اقتصادی از چهار طرف فشار زیادی را متحمل می‌شوند و با توجه به آن، قاضی باید از خود مقاومت نشان دهد.
کد خبر: ۹۱۷۱۴۴۹
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

 

 

روایت رئیس دیوان عالی کشور از فشار همه‌جانبه در پرونده‌های مفاسد اقتصادی؛ قضات هراسی به دل ‌راه ندهندبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ حجت‌الاسلام احمد مرتضوی‌مقدم صبح امروز در هفتمین اجلاسیه نخبگان حقوقی و قضایی کشور که توسط سازمان بسیج حقوق دانان در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: بسیج، شجره طیبه‌ای است که نهال آن توسط امام راحل کاشته شده و در حال حاضر آثار و ثمرات آن بهره‌برداری می‌شود، بسیج ظرفیت انقلابی در تمام شئون کشور است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در هز زمان و هر موقعیتی بسیج به میدان آمده و در مقابل هر سدی می‌ایستد، بسیج شکننده تمامی سدها بوده و تاکنون در امتحانات خود موفق شده است، بسیج در دل جامعه جای گرفته است، هرکجا بسیج قدم گذاشت حرکت مبارکی ایجاد شد و امور انقلابی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان بسیج حقوقدانان حرکت مبارکتی است، حقوق یکی از ظرفیت‌های زیربنایی و مبنایی ماست که بسیج حقوقدانان پایه گذار آن است، جامعه عدالت‌خواه و حق‌طلب مستلزم حضور حقوقدانان بسیجی است، بسیجیان ویژگی‌های بسیاری دارند که از آن می‌توان به شجاعت و اصالت اشاره کرد.

مرتضوی‌مقدم ادامه داد: مقاومت نیز از دیگر ویژگی‌های بسیجیان است، در آیه شریفه قرآن به بسیجیان اشاره شد، بسیج به معنای «ربیون» نوشته شده در قرآن است، در راه خدا سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری وجود دارد که افراد معمولی در این مسیر سست می‌شوند اما بسیجیان حتی احساس ضعف نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان به هیچ عنوان تسلیم نمی‌شوند و دارای مقاومت بالایی هستند، بسیجیان پای حرف خود ایستادند و عقب‌نشینی نکردند، آنها نباید از گذشته خود ناراحت باشند و از آینده خودترسی در دل خود راه دهند، حقوقدانان بسیجی اعم از حقوقدانان، وکلا، اساتید دانشگاه‌ها و سایر افراد در میدان حق و عدالت حضور دارند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در این صحنه مجاهدت بسیاری وجود دارد، قاضی بسیجی باید در مقابل مفسد و فساد سینه سپر کند و کار امروز خود را به فردا منتقل نکند، این فرد نباید سهل‌انگاری کند و تمامی وظایف شرعی و قانونی خود را اجرایی کند، حدود ۱۲ هزار قاضی در سطح کشور فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: برخی از این افراد جسارت را دارند و وظایف خود را انجام می‌دهند اما شجاعت کافی ندارند، این افراد باید در صدور حکم حق و عدل هیچ ملاحظه‌ای نداشته باشد و از دشمنی سایرین با خود هراسی به دل خود راه ندهد، پرونده‌های مفاسد اقتصادی از چهار طرف فشار زیادی را متحمل می‌شوند و با توجه به آن، قاضی باید از خود مقاومت نشان دهد.

مرتضوی‌مقدم بیان کرد: قاضی باید متواضع بوده و هیچ تکبری نداشته باشد، در گام دوم انقلاب اسلامی و دوره جدید قوه قضاییه به انتخاب حقوقدان بسیجی مخلص مفتخر هستیم، مخلص ظاهرنمایی نمی‌کند و گفته‌های وی عملی می‌شود، در حال حاضر حقوقدانی مخلص در رأس قوه قضاییه فعال است.

وی عنوان کرد: تنها انتظار این فرد از حقوقدانان بسیجی، فعالیت و مثمرثمر بودن آنها است، باید حقوقدانان بسیجی تکلیف خود را در میدان عرضه کنند و اقدامات مختلفی مانند مشاوره و نظایر این موارد از سوی آنها صورت پذیرد، امروز قوه قضاییه نیازمند حضور پررنگ بسیجی انقلابی است تا بتواند این بار سنگین را به درستی به منزل برساند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: وکلا نیز از دیگر فعالان در این عرصه هستند، سازمان بسیج حقوقدانان آبروی وکلای بسیجی هستند، برخی از وکلا بسیجی و انقلابی هستند اما در انتظار حمایت یک حامی بودند، این افراد در تمامی عرصه‌ها فعال باشند، وکیل باید مدافع موکل خود باشد اما در هر صورت باید طرفدار حق باشد.

وی افزود: افرادی به دلیل منافع شخصی خود مسیر پرونده را منحرف می‌کنند اما وکلای حق‌جو نزد خداوند ارزش بالایی دارند، در برخی مواقع وکیل باید قاضی را در بعضی از مسائل روشن کند، در صورت صدور حکم ناحق به دلیل منفعت طلبی وکیل، تمامی بارهای منفی حکم صادر شده بر دوش این فرد است.

مرتضوی مقدم اظهار داشت: فعالیت مطلوب در پست‌های مدیریتی مستلزم ورود بسیجیان مخلص است، بسیجی مخلص نتیجه کار را با صحت بیان می‌کند و به این شکل سلامت اداری حفظ می‌شود، دشمنان به دنبال ایجاد نارضایتی در میان مردم بوده و بسیجیان باید مانعی برای رسیدن آنها به اهدافشان باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات