خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه تذکر لسانی در این مدت به حرمت عاشورا و تاسوعای حسینی شدت می گیرد از مردم استان و گروه های آمرین به معروف و ناهیان از منکر خواست در نماز جمعه این هفته حضور باشکوه داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۷۱۴۴۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: دهه اول محرم مصادف است با هفته امر به معروف و نهی از منکر و قیام امام حسین علیه السلام صرفا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین خدا بوده است؛ و ایشان فرمودند: با این فریضه اسلام زنده پویا و بروز است و عامل اصلی زنده ماندن اسلام شهادت امام حسین علیه السلام است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه آغاز ماه محرم با هفته امر به معروف و نهی از منکر مصادف شده ستاد برنامه ریزی و مردمی امر به معروف و نهی از منکر فعال است و دولتمردان نیز موظف شدند در ترویج معروفات بکوشند هر سال برنامه‌هایی برای اینکه مردم و مسئولان در این جهت تلاش کنند ابلاغ می‌شود.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری افزود: هماهنگی با ادارات، نهادها، دانشگاه‌ها و اصناف داشتیم که برای بازاریان، اصناف و تالار‌های مجالس برنامه ریزی و تفاهمات منعقد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف فضاسازی شهر به جملات مناسب با ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر مزین شده است.
مبلغین به مساجد اعزام شدند و نظارت‌های در ادارات برای ترویج معروفات انجام شده است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان عنوان داشت: تشکیل شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، مساجد و همه پایگاه‌های بسیج انجام شده و جلسه اخلاق مدیران با با سخنرانی آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه در استان هر ماه برگزار می‌شود.


وی اظهار داشت: طرح سالم سازی و پیشگیری از مسائل غیر شرعی با تفکیک محیط کاری خواهران و برادران ادارات در دست اقدام است؛ و تا کنون در ۷۰ درصد محیط‌های اداری انجام شده است و اقدامات برای پیگیری پوشش خواهران در ادارات انجام می‌شود.

قاسمی ادامه داد:حضور گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه ها، پارک‌ها و جاده سلامت و برگزاری نماز جماعت در بازار از دیگر اقدامات در سال جاری بوده است. گفتمان دینی با موضوع امر به معروف در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها برگزار شده است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از آموزش ۱۷۲ نفر به عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: تا کنون برای ۹۱۴ نفر کارت صادر شده است. اعزام ۶۵ مشاور مذهبی و طلاب خواهر و ۶۵ طلبه برادر به مدارس را در سال تحصیلی گذشته داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در هفته امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها با هدف هماهنگی و مشارکت با دستگاه‌ها برای اجرای این فریضه اجرایی می‌شود. ۲۷ برنامه محوری است.

قاسمی ادامه داد: برگزاری نشست‌هایی با حضور نخبگان و صاحب نظران برای تبیین کار‌ها و اقدامات آمرین به معروف و ناهیان از منکر به و تشویق آن‌ها و کارگاه آزاد اندیشی با موضوع نقد و مطالبه گری از مسئولین برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: جلسات هم اندیشی در ادارات با حضور روحانیون و ائمه جمعه و رسالت سنگینی بر دوش سخنرانان، مداحان و مسئولین هیئت‌های مذهبی برای الگو سازی است و تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌ها حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان گفت: ساخت برنامه‌های فرهنگی و پخش آن‌ها در بین برنامه‌های صداو سیما برای تبلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر از طریق فضای مجازی و تولید آثار فاخر با این موضوع اقداماتی صورت گرفته است.


وی اضافه کرد: روئسای شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها در خطبه‌های نماز جمعه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر سخنرانی دارند و سپس راهپیمایی بعد از نماز جمعه در حمایت از این فریضه الهی صورت می‌گیرد.


وی بیان داشت: مراسم تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود. همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر امسال تخصصی برگزار شد و آموزش‌ها و نیازمندی‌های های آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

قاسمی با بیان اینکه تذکر لسانی در این مدت به حرمت عاشورا و تاسوعای حسینی شدت می‌گیرد از مردم استان و گروه‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر خواست در نماز جمعه این هفته حضور باشکوه داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها