سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: ما اعتقاد داریم دفاع مقدس در امتداد عاشورا بوده است.
کد خبر: ۹۱۷۱۳۹۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست کمیته زنان و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه سوم محرم، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم دفاع مقدس در امتداد عاشورا بوده است.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس، جنگ نابرابری را با رژیم بعثی داشتیم که پیامد‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای زیادی برای کشورمان داشت و باید زوایای آن بررسی و در اختیار نسل جوان قرار داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است همه اندیشمندان، متولیان، پیشکسوتان دفاع مقدس و هر فردی که تریبونی در دست دارد ارزش‌های دفاع مقدس و اینکه توانستیم در برابر دشمنان این مرز و بوم از باور‌های عقیدتی و مرز و دیار خود صیانت کنیم را برای نسل حاضر و آینده بیان کنند.

آسمند عنوان کرد: بررسی حوادث و رویداد‌های رخ داده در دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده نقش بی‌بدیل زنان است که پا به پای مردان در دفاع از سرزمین‌مان تلاش کردند و همین موضوع نشان می‌دهد که زنان ما می‌توانند نقش بی‌بدیلی در جامعه کنونی نیز داشته باشند.

وی به برنامه‌های پیشنهادی برای برگزاری در هفته دفاع مقدس اشاره داشت و بیان داشت: کمیته زنان و دفاع مقدس برگزاری همایش زن و دفاع مقدس را در این هفته در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا، راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی در مدارس و مراکز آموزش عالی، دیدار مادران و همسران شهدا با علمای بزرگ استان و برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های پیشنهادی جهت برگزاری در هفته دفاع مقدس است.

آسمند متذکر شد: رونمایی کتب مربوط به نقش زنان در دفاع مقدس، تجلیل از مادران نمونه شهدا و رزمندگان، تجلیل از نویسندگان زن دفاع مقدس، میزگرد رادیویی و تلویزیونی و کرسی‌های آزاداندیشی حول محور مقاومت از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان در هفته دفاع مقدس در حوزه زنان برگزار کرد.
ارسال نظرات