سید ساجد یعقوبی
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) خبر داد:
حجت الاسلام فیاضی گفت: مراسم یادبود مرحوم حاج محمد باقر منصوری روز پنجشنبه (۲۱ شهریور) ساعت ۲۱:۳۰ در حسنیه ثارالله اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۱۳۸۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

مراسم یادبود مرحوم حاج محمد باقر منصوری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام میثم فیاضی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یادبود مرحوم محمد باقر منصوری اردبیلی تصریح کرد: یکی از سفارشاتی که متون دینی ما بر آن ناکید دارد تجلیل از انسان هایی است عمر خود را در راه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صرف کرده اند و یکی از این انسانها مداح شهیر اهل بیت علیهم السلام مرحوم حاج محمد باقر منصوری اردبیلی است.

وی افزود: باهدف تقویت هویت دینی و مذهبی و ارتقای معرفت شهروندان همچنین گرامیداشت مقام و منزلت اهل بیت(ع)و ترویج فرهنگ عاشورا در سطح شهر و نیز ادای تجلیل و تکریم مقام روحانی مداح اهل بیت مرحوم حاج محمد باقر منصوری مراسم یادبودی در روز پنشنبه 21 شهریورماه مصادف با سومین روز شهادت امام حسین (ع) ساعت 21:30 در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) برگزار خواهد شد.

فیاضی اظهار کرد:مراسم یابود مرحوم منصوری با قرائت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، پخش کلیپ از زندگی آن مرحوم،مداحی توسط مداحان محلات شش گانه اردبیل و سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و عزاداری سید الشهداء علیه السلام برگزار می شود.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) بیان کرد: مراسم یابود آن مرحوم مصادف گشته با ایام اربعین ایشان که روز عاشورا است و بنا به آنکه مرحوم منصوری همه ساله در آخرین روز مراسم حسینیه ثارالله مدیحه سرایی می کردد و خاتمه مراسمات حسینیه ثارلله اردبیل با مداحی ایشان بود در همین راستا به منظور تکریم و تجلیل از شخصیت حسینی، ولایی و انقلابی مرحوم حاج محمد باقر منصوری این مراسم یادبود برگزار می گردد.

فیاضی گفت: از عموم اهالی حسینی استان اردبیل برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر این مراسم دعوت می شود تا ان شاء الله با حضور خود از مقام ذاکر اهل بیت عصمت طهارت علیهم السلام تجلیل گردد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مرحوم حاج محمدباقر منصوری 27 شهریور سال 1362 در اردبیل متولد شد. او از هشت‌سالگی به مداحی روی آورد. مداحی آن مرحوم در محضر مقام معظم رهبری یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های وی محسوب می‌شود و بین عاشقان اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان به‌واسطه مداحی‌های دلنشین شهره بود.

وی دارای صدایی شیوا و حزن انگیر بوده و در بین عاشقان اهل بیت (ع) در سراسر جهان بواسطه مداحی‌های دلنشین شهره بود.

وی چند سال پیش دچار بیماری مغزی شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. پیکر این مداح متعهد با حضور تعدادی از مردم و مسئولان ارومیه به زادگاهش اردبیل بدرقه شد. این مداح اهل‌بیت(ع) برای شرکت در مراسم عزاداری امام جواد(ع) و یادواره شهدا به ارومیه رفته بود پنج‌شنبه‌شب، 11 مرداد چشم از جهان فروبست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار