خبرهای داغ:
خاطراتی از شهدا در رابطه با کار فرهنگی در مسجد در کتابی با عنوان «فرزندان مسجد» گردآوری و از سوی گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۷۱۳۵۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «فرزندان مسجد»؛ شامل 40 حکایت از کار فرهنگی در مسجد به همراه خاطراتی از شهدا در این رابطه به کوشش گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی منتشر شد.

کتاب حاضر تلاش دارد تا ضمن ارائه کارکردهای فرهنگی مسجد، با معرفی شهدا و ذکر خاطراتی از آنها درباره مسجد، الگویی در این زمینه ارائه دهد. بنابرآنچه در مقدمه این کتاب آمده، اثر حاضر ادای دینی است برای تمام کسانی که در مساجد به کار فرهنگی پرداخته و نقش تأثیرگذاری در حفظ فرهنگ اسلامی داشتند: تمام خوبانی که منشأ تأثیر در جامعه بودند، کار را از خانه خدا شروع کردند. اصلاً حرکت پیروزی انقلاب اسلامی ما و پشتیبانی دوران جنگ ما، همین مساجد بود. انقلاب و دفاع مقدس را تربیت‌یافتگان مسجد به پیروزی رساندند. ...

همچنین در مقدمه این کتاب نیز آمده است که وقتی خبر تدوین «فرزندان مسجد» به مقام معظم رهبری عرض شد، ایشان نیز از انتشار چنین اثری استقبال کردند و عباراتی به این مضمون فرمودند که ما در مورد دفاع مقدس فعالیت کرده‌ایم اما متأسفانه در مورد فرهنگ مسجدی و نیروهایی که در مسجد تربیت شدند کم‌کاری کردیم. باید زودتر از این‌ها برای مسجد کار می‌کردیم و ... .

از جمله شهدایی که در این اثر خاطراتی از آنها در ارتباطشان با مسجد یاد شده می‌توان به شهیدان سیدعلی مصطفوی، محمد تاجبخش، مهدی مقدم شالچی، زینب کمایی، محمد عبدی، صادق امانی، حسن محمدی، محسن مسکین‌نواز، هادی ذوالفقاری و ... اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی اثر حاضر را در دو هزار و 500 نسخه و به قیمت 9 هزار و 500 تومان روانه بازار نشر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها