خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع کارکنان نیروی انتظامی گفت: مذاکره با آمریکا بر خلاف فرهنگ عاشورا و آرمان امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۹۱۷۱۳۳۹
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: محرم و صفر و اربعین امیدهای شیعه است و آرمانهای انبیا در بستر محرم و صفر و اربعین محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) چنان قیامتی در روح، فکر و جان ما به راه می‌اندازد که کسانی که حقیقتا خودشان را با حضرت هماهنگ می‌کنند، حال و هوای گناه به وجودشان راه نمی‌یابد.

امام جمعه قزوین با طرح این سوال که عاشورای امام حسین(ع) چه درس‌هایی به ما می‌آموزد، بیان کرد: مکتب اباعبدالله (ع) حکمت و معرفت، اخلاق، تقوا، شجاعت، عرفان و اعتقادات آخرتی را به پیروان حقیقی آن حضرت می‌آموزد و ضروری است برای رسیدن به این جایگاه معرفت حقیقی به آن پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به درخواست فرماندار مدینه از امام حسین(ع) برای بیعت با یزید، یادآور شد: به حضرت خبر دادند و گفتند حاکم مدینه با شما کار دارد. امام بلافاصله فرمودند می بینم که طاغوت بنی‌امیه یعنی معاویه به هلاکت رسیده است‌. امام پیش تر خواب به هلاکت رسیدن معاویه را دیده بودند.

وی ادامه داد: حضرت به کاخ فرماندار مدینه رفتند و در آنجا فرماندار مدینه از ایشان خواستند با یزید بیعت کند اما امام حسین (ع) با رد این پیشنهاد، پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: حاکم مدینه به امام خبر داد که معاویه مرده است و ما می‌خواهیم از شما بیعت بگیریم. آنها به همه بلاد پهناور اسلامی نامه نوشته بودند تا برای یزید بیعت بگیرند و نامه‌ای ویژه هم برای مدینه برای بیعت گرفتن از امام حسین (ع) ارسال شده بود.

امام جمعه قزوین تبیین کرد: تا با امام موضوع بیعت را مطرح کردند، حضرت فرمودند ما خاندان نبوت و معدن رسالت هستیم، وحی در خاندان ما نازل شد و فرشتگان در خانه ما رفت و آمد داشتند.

وی اضافه کرد: حضرت پس از معرفی خودشان به معرفی یزید پرداختند و فرمودند یزید آدم شراب‌خواری است که آشکارا فسق و فجور می‌کند و قاتل آدم‌های بی‌گناه است و هیچگاه مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند و این کلام امام حسین (ع) تکلیف امروز ما را نیز روشن کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امروز مقاومت اسلامی در راستای اهداف اباعبدالله الحسین (ع) قرار دارد و مذاکره با آمریکا کار غلط و بر خلاف آرمان امام حسین (ع) است.

امام جمعه قزوین به ریشه‌های قرآنی کلام حضرت اشاره کرد و تصریح کرد: امام در حقیقت به ما نشان دادند که دو جبهه وجود دارد، یکی انسان‌ها را از ظلمت و تاریکی به سمت نور هدایت می‌کند و دیگری جبهه کفر که انسان‌ها را از نور به سمت تاریکی هدایت می‌کند و باید تلاش کنیم تا با پیروی از اباعبدالله (ع) در جبهه حق قرار بگیریم.

وی بیان کرد: ریشه دوم قرآنی کلام امام این است که دشمنان خدا می خواهند نور خدا را خاموش کنند اما خدا فرموده روزی فرا می رسد که نور الهی عالم را فرا می گیرد و نور و ظلمت هیچگاه در کنار یکدیگر قرار نمی گیرد و امام نیز هیچگاه نمی‌توانست در کنار یزید قرار بگیرد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: امروز روز دوم محرم روزی است که قافله امام حسین (ع) به کربلا رسیدند و اقامت کردند. از طرفی از ناحیه عمربن‌سعد به حربن‌یزید نامه نوشتند که زودتر کار را تمام کنید و او نیز تحت تاثیر نامه‌ها کار را به امام تنگ‌تر می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: وقتی کار به اینجا رسید اباعبدالله سخنرانی کردند و فرمودند می‌بینید اوضاع چگونه شده و دنیا تغییر کرده است. خوبی‌ها پشت کرده‌اند. از حق دفاع نمی‌شود و کسی در مقابل باطل نمی‌ایستد.

وی ابراز کرد: حضرت فرمودند شهادت در راه خدا را سربلندی و زندگی با ستمکاران را ذلت می‌دانم. اگر کار را برای خدا انجام دهیم دنیایمان هم عزتمندانه پیش می‌رود اما اگر برای دنیا کار کنیم نه تنها آخرتمان بلکه دنیایمان هم درست نمی‌شود.

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: آنها که فقط به فکر دنیا هستند دین مزمزه سر زبانشان است و آرامش پیدا نکره‌اند. تا زمانی که دین با دنیایشان هماهنگ باشد آن را قبول دارند اما وقتی سر دو راهی قرار بگیرند، آن را رد می‌کنند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها