مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت: ماه محرم،مکتب انسان سازی بوده وباید در این ماه از شور به شعور حسینی برسیم.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۹۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

حجت الاسلام بیگدلی در گفتگو باخبرنگارخبرگزاری بسیج با بیان اینکه نهضت عاشورا یک نهضت عظیم فرهنگی است که ابعاد مختلف حیات انسان را دربرمیگیرد،اظهارداشت:عاشورا حرکتی سرنوشت ساز، تاریخ ساز و عزت آفرین است که «احیا اسلام» را موجب شد.

 

وی بااشاره به اینکه فلسفه و اساس قیام امام حسین (ع) وعاشورا به عنوان یك فرهنگ و مكتب انسان سازبر پایه امر به معروف و نهی از منكر استوار شده است،خاطرنشان کرد:هدف ازاین نهضت عظیم مبارزه با ظلم،حمایت از مظلوم،تسلیم نشدن در مقابل مستکبرین وحیات بخشی مجدد به نهضت پیامبر(ص)می باشد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) بابیان اینکه در راه رسیدن به والاترین هدف باید هزینه داد،افزود: گذشتن از جان و مال وخانواده، از درس های بزرگی بود که انسانها با آموختن جزء به جزء این میراث به رشد و تعالی می رسند.

 

حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد:یکی از ابعاد مهم روانشناختی در عزاداری سید الشهداء در واقع الگو سازی است که انسان های پویا و فعال همواره برای حرکت خود در مسیر موفقیت به دنبال الگو هستند تا انگیزه ای برای رشد پیدا کنند و امام حسین(ع) و رسالت او الگوئی مهم در انسان سازی است.

 

این مسئول بابیان اینکه پس از بیش از هزار و سیصد سال از واقعه عاشورا، اقبال گسترده جهانیان به نهضت عاشورا همچنان رو به فزونی است و مشتاقان را به سمت خود جلب می‌نماید،ادامه داد:مبارزه با ظلم واستکبار،مبارزه با شمر ومعاویه زمان ومبارزه با شرک می تواند مبنای معرفی وتاثیرگذاری هرچه بیشتر امام حسین(ع)به جهانیان باشد.

 

حجت الاسلام بیگدلی در پایان بااشاره به فرموده امام خمینی (ره)مبنی براینکه این محرم وصفراست که اسلام را زنده نگه داشته است،بیان داشت: در جهان اسلام هیچ نهضت و انقلابی نیست مگر اینکه ریشه در نهضت عاشورا دارد. انقلاب اسلامی ما هم بدون تردید با نام امام حسین(ع)شکل گرفت و تداوم آن نیز بدون تکیه بر نام امام حسین علیه السلام ممکن نخواهد بود و با توجه به اینکه امروز بیشتر از هر زمان دیگری هویت ما به «عاشورای حسینی» و «انتظار مهدوی» گره خورده است تدوام این سنت و سیره، به نحو عالمانه و عاقلانه ضرورتی دوچندان می یابد.

 

ارسال نظرات