حجت الاسلام رضایی با تأکید بر ضرورت شناخت راز و رمز حماسه کربلا گفت: باید علاوه بر شناخت تاریخی واقعه عاشورا به فلسفه و علت آن نیز پرداخت.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۸۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام محرم الحرام و شهادت سید و سالار شهیدان، مجلس عزای امام حسین(ع) در پایگاه محدثه شهر گوجان برگزار گردید.

در این برنامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان با حضور در جمع بسیجیان به تبیین اهداف قیام امام حسین (علیه السلام ) و فلسفه عاشورا پرداختند.

حجت الاسلام رضایی ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم، گفت : هیچ قیام و نهضتی مثل نهضت حسینی زنده و جاوید نمانده و به رغم همه تلاش های دشمنان اسلام در طول تاریخ برای محو فرهنگ عاشورا، با وجود اینکه 13 قرن از آن حماسه خونین می گذرد؛ اما این واقعه عظیم هنوز فراموش نشده است.

این کارشناس مسایل دینی اظهار کرد: آگاهی از راز و رمز حماسه کربلا  و شناخت دقیق فرهنگ عاشورا برای همه شیعیان و پیروان آن حضرت لازم و ضروری است و نه تنها شناخت تاریخی واقعه عاشورا کافی نیست، بلکه باید به فلسفه و علت آن نیز پرداخت.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به خطابه ها و سخنرانی های امام حسین (علیه السلام ) از ابتدای حرکت تا پایان واقعه کربلا، مهمترین علل قیام آن حضرت را می توان در چند موضوع خلاصه کرد که نخستین آنها احیای دین خدا و سپس ظلم ستیزی و طاغوت زدایی و همچنین اصلاح امور امت است،  که مهمترین موضوع نیز می باشد و از آن بعنوان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یاد می شود.

رضایی در ادامه سخنانش گفت: حضرت امام حسین علیه السلام در نامه خود به برادرش محمد حنفیه، امر به معروف و نهی از منکر را اصلی ترین علت قیام خود عنوان نموده و در بیانات دیگر سکوت در مقابل منکر و تقبیح نکردن آن را عین منکر دانسته و فرد ترک کننده این فریضه بزرگ الهی را شریک جرم و همسو با عاملان منکر معرفی نموده است.

 

ارسال نظرات