یکی از اساتید اخلاق قم:

انقلاب اسلامی، تداوم و ثمره انقلاب امام حسین(ع) است

یکی از اساتید اخلاق قم اصلی ترین هدف امام حسین(ع) را اصلاح جامعه با مدیریت حاکم اسلامی مصلح عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی تداوم و ثمره انقلاب امام حسین(ع) است و اولین حکومت اسلامی پس از عاشوراست.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۷۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمّد حصاری در جمع کارکنان و بسیجیان سپاه میانه، هدف از قیام امام حسین(ع) را اصلاح جامعه دانست و اظهار داشت: یزید آشکارا پا روی تمامی مقدسات گذاشته بود و کاری جز فساد، فسق، عیاشی، ظلم و ستم نداشت و با وجود چنین حاکمی اصلاح جامعه ناممکن بود، لذا حرکت امام در مرحله اول اصلاح حاکمیت فاسد و فراهم ساختن بستر و زمینه لازم برای اصلاح افراد جامعه بود.

   وی اضافه کرد: قیام اباعبدالله در کوتاه مدت، یزید و یزیدیان را رسوا کرد و در درازمدت، منجر به اصلاح افراد و جامعه و شکلگیری انقلاب اسلامی پس از گذشت 14 قرن شد.

   حجت الاسلام حصاری با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره ظالمان و دشمنان اسلام برای تسلط بر مسلمانان، تلاش کرده اند تا انقلاب امام حسین(ع) را خاموش و عزاداری ها را کمرنگ سازند، هشدار داد: باید مراقب باشیم روزی اگر بر اثر تبلیغات دشمن بخواهیم شور و هیجان انقلاب امام حسین(ع) را خاموش کنیم، آنروز دشمن، شبانه بر ما مسلط و خاموشمان خواهد کرد.

   وی اصلاح فردی را مقدمه اصلاح جامعه دانست و اظهار داشت: برای اصلاح فردی نیاز به تقویت ایمان با علم آموزی و عمل به آموخته ها داریم و تلفیق علم و عمل، ما را در ردیف صالحان قرار خواهد داد و الا علم و بدون عمل یا عمل بدون علم، هیچ تاثیر مثبتی در ما و جامعه ما نخواهد داشت.

انقلاب اسلامی، تداوم و ثمره انقلاب امام حسین(ع) است

   آیین گرامیداشت سومین روز از ماه محرم با حضور کارکنان رسمی و وظیفه و ده ها نفر از بسیجیان در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد و شرکت کنندگان با قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی و روضه خوانی به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها