حجت الاسلام عباسی، حفظ شعائر الهی را یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: امام حسین(ع) با عمل ثابت كرد كه باید مبارزه با ظلم و جور و جهل صورت گیرد.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۵۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

 به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور مذهبی و دینی در جمع مسئولین ادارات دولتی و نظامی و انتظامی شهرستان سامان گفت: نماد امام حسین(علیه السلام) تنها عزاداری و اشك ریختن نیست، بلكه آن امام همام نماد ایثار و مبارزه با ظلم و جهل است، بر لزوم توجه و تفكر عقلانی بر روی فلسفه قیام امام حسین(علیه السلام) باید تأكید كرد.

حجت الاسلام عباسی گفت: امام حسین(علیه السلام) با قیامش در حقیقت تربیت عملی را برای تمام انسان‌ها به جا گذارد و با عمل ثابت كرد كه باید مبارزه با ظلم و جور و جهل صورت گیرد لذا زمانی كه به‌صورت عقلانی و همراه با اندیشه به قضیه عاشورا نگاه می‌كنیم می‌بینیم كه هدف امام حسین(علیه السلام) از قیامش مقابله با ظلم و جهل بوده است و به همین دلیل حاضر شد از فرزند ۶ ماهه‌اش هم بگذرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین (علیه السلام)، حفظ شعائر الهی  بود. از همین رو قیام امام حسین (علیه السلام) نماد امر به معروف و نهی از منکر واقعی است؛ امر به معروف و نهی از منکری که پرهزینه است و برخلاف هدف قرار دادن قشرهای کم قدرت، صاحبین قدرت، ثروت و نفوذ را هدف قرار داد و به جای نهی از منکرات اشخاص فاقد قدرت، سراغ منکرات صاحبان قدرت رفت.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شخصی که قدر ذاتی، خلقتی، فطری و هویتی خود را نشناخت خود را ارزان فروخته و به هلاکت می‌رسد. اینکه پس از 1400 سال از واقعه کربلا سپری شده و 72 تن همچنان در قله عظمت، آزادی و آزادگی الگوی بشریت هستند به این دلیل بوده که ارزش جان خود را دانستند که نباید به بهای کم بفروشند. آنها دانستند که خریدار جانشان خداوند و امام حسین(علیه السلام) است.

عباسی در پایان عنوان کرد: دشمنان حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) خود را تنزل داده و ساقط کردند و به شخص پلیدی همچون یزید فروختند و آخرت خود را هم از دست دادند و قیمت خود را همان دانستند که مختصر پستی به دست آورند، لذا جبهه امام حسین(علیه السلام) نماد همه ارزش‌ها و جبهه یزید نماد ضد ارزش‌ها شد.

ارسال نظرات