خبرهای داغ:

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۲۰ بقعه سمنان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۰ امامزاده و بقعه منبرکه در شهرستان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۱۹
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت الاسلام رضا نفری با اشاره به آغاز طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرستان سمنان اظهار کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیشی که منطبق با اقامه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند، طرح سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی به صورت همزمان در ۲۰ بقعه متبرکه، امامزاده و اماکن مذهبی شهرستان سمنان آغاز شده است.
وی افزود: شاخص‌ترین برنامه‌ها امسال در امامزاده یحیی (ع)، امامزاده علی ابن جعفر (ع)، امامزادگان علویان (ع)، امامزاده علی اشرف (ع) در سمنان و امامزادگان سید رضا و سید علی اکبر (ع) لاسجرد اجرا می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح از ۷ مبلغ دینی برادر استفاده می‌شود، تصریح کرد: ۵ مبلغ اعزامی از قم و ۲ مبلغ بومی در طول اجرای این طرح به بقاع متبرکه‌ای که میزبان و مجری برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی می‌باشند، اعزام شده اند.
وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در ذیل اقدامات این کارویژه پیش بینی شده است، برپایی خیمه‌های معرفا است و در شهرستان سمنان نیز ۲ خیمه معرفت در امامزادگان یحیی (ع) و علی ابن جعفر (ع) برپا شده است.
حجت الاسلام نفری گفت: مبلغین اعزامی در خیمه‌ها به مراجعین خدماتی از جمله مشاوره وقف، مشاوره مذهبی و مشاوره خانواده ارائه می‌دهند و غرفه کودکانه نیز یکی از بخش‌های این خیمه هاست که در آن با استفاده از شیوه‌های مختلف و نویت به آموزش مفاهیم دینی به کودکان پرداخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هیئت عاشقان ثارالله در امامزاده یحیی (ع) هیئت عشاق المهدی در امامزاده علی بن جعفر (ع) و هیئت مکتب العباس در امامزاده علویان (ع) با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان و هیات امنا در برگزاری برنامه‌ها مشارکت دارند./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها