سالروز شهادت رئیسعلی دلواری:
رئیس‌علی دلواری و یارانش در چند مرحله انگلیسی که ادعای ابرقدرتی دنیا را داشت شکست دادند تا همچنان نام این سردار شجاع و دلیر لرزه بر اندام استعمار و استکبار بیاندازد.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۱۵
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
سرداری که نامش دشمن را می ترساند
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، استان بوشهر و مردم آن نامی آشنا برای استعمار و استکبار هستند؛ استانی که مردمش بار‌ها و بار‌ها قدرت پوشالی دشمنان را زیر سوال بردند و کشور‌هایی که ادعای ابرقدرتی را داشتند را با شکستی تحقیرآمیز روبرو ساختند.

استان بوشهر سابقه چندین قرن مبارزه و مقاومت را دارد و علاوه بر رئیس‌علی دلواری که نماد مبارزه با استعمار است، شهیدانی همچون نادر مهدوی پوزه استکبار را به خاک مالیدند و در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس نیز مردم این دیار حضوری درخشان داشتند.

رئیس‌علی دلواری نامی آشنا در تاریخ مقاومت است؛ نامی که نه تنها در ایران بلکه به خاطر مبارزاتش با استعمار پیر در دنیا شناخته شده است و حتی نامش هم برای دشمنان ترس‌آور است.

در دورانی که انگلیسی‌ها ادعای ابرقدرتی داشتند و به قصد خام خود می‌خواستند از خلیج فارس به داخل ایران نفوذ کنند، با صخره‌ای قوی که رنگ و بوی خدایی و مردانگی داشت روبرو شدند.

رئیس‌علی دلواری و یارانش در دفعات مختلف درسی به آن‌ها دادند که هیچگاه فراموشش نخواهند کرد. درس رئیس‌علی به انگلیسی‌ها باعث شده است تا آن‌ها همچنان از نام رئیس‌علی و مردم این دیار هراس داشته باشند.
 
سرداری که نامش دشمن را می ترساند

رئیس‌علی‌های دلواری کم نیستند

رئیس‌علی دلواری‌های بسیاری هنوز هم در این آب و خاک وجود دارد و در صورتی که دشمن بخواهد دست از پا خطا کند، مردم این دیار آمادگی دارند که خلیج فارس را تبدیل به گورستان آن‌ها کنند.

آن روز‌ها عده معدودی همراه رئیس‌علی بودند، اما امروز رئیس‌علی‌های دلواری کم نیستند، تنها هم نیستند رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد رئیس‌علی دلواری می‌فرمایند: «نام سردار مؤمن و شجاعی مثل شهید «رئیس‌علی دلواری» از نام‌هایی است که همیشه دل‌های مؤمن را که آشنایی به وضع او و مبارزات او داشته‌اند، در سراسر این کشور به خود جذب می‌کرده است و خدا را شاکریم که بعد از پیروزی انقلاب، این نامی که سعی می‌شد پنهان بماند و این چهره ناشناخته بماند، بر سر زبان‌ها افتاد؛ او را شناختند، شخصیت او را ستودند، مظلومیت و شهادت مظلومانه او را همه دانستند و فهمیدند. البته امروز با آن دوران خیلی فرق کرده است. آن روز عده معدودی همراه با یک جوان شجاع ناچار بودند در مقابل قدرت استعماری و استکباری انگلیس، مظلومانه مقاومت کنند؛ اما امروز رئیس‌علی‌های دلواری کم نیستند، تنها هم نیستند.»
مقام معظم رهبری (۱۳۸۹/۰۴/۰۵)

پایان یادداشت/
ارسال نظرات