خبرهای داغ:
هانی زاده: در شرایط فعلی به نظر می رسد اگر نتانیاهو به حزب الله پاسخ دهد قطعا در انتخابات آینده شکست خواهد خورد.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۰۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، روز گذشته حزب الله لبنان به تلافی اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، یک خودروی نظامی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد که طبق گزارش شبکه المنار منجر به کشته و زخمی شدن چند نظامی اسرائیلی شد.

دکتر حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه پیرامون حمله روز گذشته حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی اظهار داشت: پس از هفته ها ماجراجویی ارتش رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت در سوریه و عراق، سرانجام حزب الله لبنان پاسخ کوبنده ای به این تجاوزات داد و با پرتاب یک موشک دقیق نقطه زن به اسرائیل ثابت کرد که حزب الله دست بسته نیست.


وی ادامه داد: از آنجا که نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات کنست اسرائیل قرار دارد و نیازمند رای مجموعه های افراطی و احزاب دینی است لذا طی روزهای گذشته چندین بار با استفاده از پهپادهای پیشرفته به محور مقاومت در سوریه عراق و لبنان حمله کرد و قصد داشت وانمود کند ابتکار عمل میدانی و نظامی در دست اسرائیل است.


هانی زاده افزود: با این وجود حزب الله در اولین روز از ماه محرم به عنوان یک پیام عاشورایی با اقدامی قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ داد تا نشان دهد از توان پاسخگویی لازم برخوردار است اما باتوجه به اینکه ترامپ و نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات در اسرائیل و آمریکا هستند، نیازمند آرامش می باشند و لذا نتانیاهو با مشاهده پاسخ حزب الله، به فرانسه و آمریکا برای وساطت متوسل شده تا وضعیت بحرانی تر نشود.


این کارشناس خاورمیانه ادامه داد: به نظر می رسد نتانیاهو شدیدا به دنبال این است که وضعیت در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی در آرامش باشد و شرایط به گونه ای رقم زده نشود که حزب الله به حملات ادامه دهد و احتمالا طی دو هفته آینده و پس از برگزاری انتخابات، نتانیاهو تصمیم نهایی را خواهد گرفت. چنانچه نتانیاهو بتواند کابینه ای با حضور احزاب دست راستی تشکیل دهد قطعا بحران هایی در آینده بروز خواهد کرد و رژیم صهیونیستی به ماجراجویی های خود ادامه خواهد داد.


هانی زاده بیان داشت: در شرایط فعلی به نظر می رسد اگر نتانیاهو به حزب الله پاسخ دهد قطعا در انتخابات آینده شکست خواهد خورد و در حوزه میدانی و نظامی نیز شکستی بدتر از جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ متوجه ارتش رژیم صهیونیستی خواهد شد.


وی در خصوص میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی در حمله روز گذشته اظهار داشت: بر اساس گزارش ها و اطلاعاتی که حزب الله به دست آورده فرمانده عملیاتی شمال اسرائیل در این حمله به هلاکت رسیده است وهچنین تعدادی از سربازهای اسرئیلی کشته و زخمی شده اند.


هانی زاده افزود: حزب الله قصد داشت در این حمله پاسخ دردناکی به رژیم صهیونیستی بدهد و اینکه نتانیاهو گفته است اتفاقی نیفتاده بلوف سیاسی نظامی است اما برآیند گزارشات نشان می دهد که حزب الله به دقت مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده زیرا اطلاعات دقیقی از شمال اسرائیل در اختیار دارد.


ایشان در خصوص انتخابات روزهای آینده اسرائیل اظهار داشتند: تا دو هفته دیگر انتخابات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد و به نظر می رسد که نتانیاهو رای شکننده ای مانند انتخابات اردیبهشت ماه بدست خواهد آورد و در تشکیل کابینه ائتلافی با مشکل مواجه خواهد شد.


هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که نتانیاهو آینده سیاسی بسیار غیرشفافی دارد چرا که احتمال اینکه حزب لیکود رای نیاورد وجود دارد و ممکن است احزاب دیگری جایگزین نتانیاهو و حزب لیکود شوند.

 
 
منبع: جام نیوز
ارسال نظرات
پر بیننده ها