حجت الاسلام دکتر خسرو پناه:

اگر زندگی جهادی حسین بن علی نبود، اسلام هم نبود

حجت الاسلام دکتر خسرو پناه در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر گفت: اگر زندگی جهادی حسین بن علی نبود اسلام هم نبود.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۰۴
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، شب سوم مراسم سوگواری سیدالشهدا در حسینیه عاشقان ثارلله برگزار شد، سخنران این محفل حجت الاسلام دکتر خسرو پناه گفت: جهاد به معنای فعالیت‌های فراگیر و مستمر و همه جانبه است در راه خدا که زندگی اهل بیت سراسر زندگی جهادی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین جهاد، جهاد با نفس است تاکید کرد: جهاد با نفس دشمنش شیطان و نفس اماره است، جهاد اکبر جهاد با نفس است.

این عالم ادامه داد: در کنار زندگی جهادی اهل بیت(ع) زندگی جهادی عالمانی امثال ابن سینا و فارابی و شیخ بهایی باعث این شد که ما در حال حاضر به تمدن نوین اسلامی نزدیک هستیم.

خسرو پناه خاطرنشان کرد: پیامبر در کمترین زمان توانست اسلام را گسترش بدهد، جامعه عربستان را به اندازه ۳۰۰ سال جلو برد، زندگی کسانی که اخلاق نداشتند، آداب زندگی کردن را نمی‌دانستند، این گسترش با تمامی دشمنانی که داشت حاصل شد، این نشان از زندگی جهادی پیامبر است.

وی با بیان زندگی حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی علیه السلام ۲۵ سال جهاد اقتصادی داشت، دست مستمندان را می‌گرفت و در چهار سال و نه ماه خلیفه شدندش تفکر شیعه را نضج داد.

سخنران این مراسم تصریح کرد: اگر زندگی جهادی حسین بن علی نبود اسلام هم نبود، حتی اسلام اهل سنت را حسین بن علی احیا کرد وگرنه اذان پیامبر هم از مساجد پخش نمی‌شد.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار