برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) در سپاه فتح

کد خبر: ۹۱۷۱۱۸۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
سروان پاسدار سجاد پرهیزگاریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در نماز خانه این سپاه به مدت ۱۱ روز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین درس‌های عاشوراست گفت:بازگو کردن واقعه کربلا عاملی برای بصیرت افزایی دینی نوجوانان و جوانان است.
مدیر تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فراز‌هایی از زیارت عاشورا اظهار داشت: این دعای شریفه دعای قدسی و از ناحیه خداوند سبحان نازل شده است و خداوند به ما یادآور می‌شود که چگونه با امام حسین (ع) ارتباط برقرار کنیم، چون حسین (ع) همه هستی اش را برای خدا نثار کرد و خداوند هم همه عالم را حسین قرار داده است.
پرهیزگاریان اذعان داشت:با هماهنگی‌های به عمل آمده تلاش بر این است تا امسال نیز مراسم عزاداری امام حسین (ع) به صورت باشکوه و در شان حسینیت برگزار شود.
وی با اشاره به این که ایام محرم نقطه عطفی برای پرداخت به ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی است بیان کرد: باید این زمان را فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بدانیم چرا که مکتب شهدا آرمانی بوده و شهدای والامقام کشورمان راه ۷۲ شهدای کربلا را پیموده‌اند.
پرهیزگاریان با بیان اینکه در ایام محرم با حضور حجت الا سلام و المسلمین علوی از اساتید حوزه به تبیین فرهنگ عاشورایی و پاسخ به مسائل شرعی پرداخته می شود تصریح کرد: شهدای والامقام کشورمان پاسداران واقعی اسلام هستند و این مسئله ما را به یاد زمان واقعه عاشورا می‌اندازد که شهدای کربلا نیز برای زنده نگه داشتن دین اسلام حرکت کرده‌اند و در حقیقت این یک نقطه مشترکی بین شهدای کربلا با شهدای والامقام کشورمان است که این موضوع برای ما یک افتخار بزرگ است.
ارسال نظرات