خبرهای داغ:
معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌های کشور:

اقدامات خوبی در زمینه امور عمرانی و بهداشت مددجویان در زندان‌های همدان انجام شده است

معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌های کشور گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه امور عمرانی، بهداشت و درمان، ورزشی مددجویان و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و سایر موارد در زندان‌های استان همدان انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۷۱۱۶۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

اقدامات خوبی در زمینه امور عمرانی و بهداشت مددجویان در زندان‌های همدان انجام شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به همراه  فراهانی و غفورنیا از کارشناسان اداره کل قضایی سازمان در معیت پژمان پروین مدیرکل زندان‌های همدان، حسین صادقی‌طلب معاون سلامت، اصلاح و تربیت، سعید تقی‌نیام رئیس اداره قضایی اداره کل از زندان‌های همدان، کانون و بازداشتگاه همدان بازدید کردند.

معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در حاشیه این بازدید در جلسه با مسئولین قضایی استان همدان اظهار داشت: هدف از این بازدید ابلاغ دستور رئیس قوه قضائیه در زمینه کاهش جمعیت کیفری بوده که مورد تاکید است.

سیروس شیخ‌پور به استفاده از تاسیسات حقوقی از جمله آزادی مشروط و تخفیف و تعلیق مجازات برای آزادسازی زندانیان اشاره کرد و گفت: توجه به مفاد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از سوی مراجع قضایی و زندان‌ها را راهکار موثری برای رفع مشکلات زندانیان و زندان‌ها است که باید مفاد آن به صورت دقیق اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله راهکارهای بررسی و پیشنهاد شده در این بازدیدها اعطای مرخصی‌های پایان حبس و مرخصی موضوع ماده 17 دستورالعمل مذکور است که مورد استقبال مسئولین قضایی قرار گرفت و قول مساعد برای اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط را داد.

معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ابراز داشت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه امور عمرانی، بهداشت و درمان، ورزشی مددجویان و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و سایر موارد در زندان‌های استان همدان انجام شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود رسیدگی سریع به وضعیت متهمین تحت قرار را مورد تاکید قرار داد و گفت: این امر نیاز به تعامل قضات به ویژه در دادسراها را دارد و در ادامه رسیدگی  به وضعیت محکومین مالی بالاخص رسیدگی به پرونده‌های اعسار این دسته از زندانیان است که وضعیت مناسبی در زندان‌های استان وجود دارد.

شیخ‌پور بازدید مقامات قضایی از زندان‌ها و تاثیر این بازدیدها در حل مسائل و مشکلات زندانیان را عنوان  کرد و خواستار استقرار دادیار ناظر بر زندان در زندان‌ها شد.

وی با اشاره به موضوع زندانیانی با اقامت‌های کمتراز سه، پنج، هفت و 10 روزه که بخش مهمی از ورودی‌های زندان‌ ها را تشکیل می‌دهند، افزود: این امر نشانگر این موضوع است که باید فرایند صدور قرارهای تامین کیفری به ویژه وثیقه و کفالت مورد عنایت بیشتری از سوی دادسراها قرار گیرد تا صدور قرار تا حد ممکن منتهی به بازداشت متهم نشود. 

مدیرکل زندان‌های استان همدان نیز نسبت به تبیین وضعیت زندان‌ها در حوزه کاهش جمعیت کیفری اقدام و عنوان کرد: با توجه به تعاملات مثبت به عمل آمده با مجموعه قضایی استان به ویژه مسئولین قضایی اقدامات موثر و مفیدی در زمینه کاهش جمعیت کیفری استان به عمل آمده که از جمله آن می‌توان به بهره‌بردای حداکثری از دستورالعمل عفو 22 بهمن اشاره  کرد به گونه ای که فقط در بخش عفوهای منتهی به آزادی زندانیان مشمول قریب به 30 درصد از موجودی زندانیان در فرایند عفو مورد اشاره از زندان‌های استان همدان آزاد شدند که این امر در نتیجه تعامل بسیار مناسب مسئولین قضایی و قضات استان با زندان‌ها بود.

پژمان پروین خاطرنشان کرد: اقدامات مناسبی با همراهی مسئولین قضایی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان تحت قرار، محکومین مالی و ... انجام شده است.

وی  از آماده‌سازی دفتر دادیار ناظر زندان برای استقرار دادیار ناظر زندان و نمایندگان و کارشناسان ثبتی در زندان همدان خبر داد و گفت:  با این اقدام ضمن رسیدگی به تقاضای مددجویان و رسیدگی فوری به مشکلات زندانیان از تردد خانواده زندانیان بین زندان‌ها و دفتر دادیار ناظر زندان مستقر در دادسرا و مسائل اجتماعی، اقتصادی و ... ناشی از این ترددها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

توکل حیدری رئیس کل دادگستری استان همدان نیز  به عزم مجموعه قضایی استان برای عملی کردن دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره  و بیان کرد: این امر باید در کنار حفظ نظم و امنیت در جامعه باشد تا انتظار شهروندان از قوه قضائیه به عنوان حافظ جان و مال و ناموس شهروندان برآورده شود.

دادستان مرکز استان همدان نیز با اشاره به تعامل بسیار نزدیک مدیرکل زندان‌ها استان با مجموعه قضایی استان همدان به اجرای دستورالعمل‌های صادره از سوی رئیس قوه قضائیه تاکید و عنوان کرد: در اسرع وقت موضوعات مطرح شده در جلسه با همفکری سایر مسئولین قضایی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات