راه ۱۷ روستا در کهگیلویه به جاده پاتاوه - دهدشت وصل می‌شود

فرماندار کهگیلویه گفت: با همکاری دفتر مقام معظم رهبری راه ارتباطی ۱۷ روستای این شهرستان به جاده پاتاوه - دهدشت متصل خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۱۱۳۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
علیرضا اتابک گفت: در این راستا از سوی دفتر مقام راه ۱۷ روستا در کهگیلویه به جاده پاتاوه - دهدشت وصل می‌شودمعظم رهبری ۵۲ میلیارد ریال برای اجرای این طرح تخصیص داده شد.
وی بیان کرد: این طرح‌ها بیشتر در روستا‌های حوزه دهستان دشمن زیاری بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه اجرا خواهد شد.
اتابک تصریح کرد: عملیات اجرایی در سه روستا آغاز شد و روند اجرایی این طرح به خوبی در حال انجام است.
وی عنوان کرد: باید ۱۴ کیلومتر راه آسفالته در این طرح اجرا شود.
وی با اشاره به روند اجرایی جاده ملی پاتاوه به دهدشت گفت: پیش بینی می‌شود کار احداث جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت تا پایان سال ۹۸ به پایان برسد و آماده بهره برداری شود.
قطعه نخست جاده ملی پاتاوه به دهدشت از روستای گندی خوری تا منطقه سرچنار در سال ۸۷ نیز به بهره برداری اولیه رسید.
قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر است. این قطعه از جاده حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
جاده ملی پاتاوه -دهدشت از مصوبات سفر سال ۷۳ مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد است که در چهار قطعه در حال احداث است.
قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر اردیبهشت امسال به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت، مسیر استان‌های مرکزی از جمله اصفهان تا بنادر جنوبی کشور از نظر زمانی نزدیک به ۲ ساعت کوتاه‌تر می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
ارسال نظرات