دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: این برنامه ها با محوریت نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت پذیری اجتماعی با مشارکت گروه‌ها و فعلان حوزه اجتماعی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۷۱۱۲۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
حسینیان با بیان اینکه راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر در سال‌های اخیر در دهه اول محرم برگزار می‌شود افزود: نهادینه شدن این اقدام باز تاب قابل توجهی در نگرش به این دو فریضه مهم خواهد داشت.
وی از بر پایی راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر در روز جمعه ۱۵ شهریور بعد از برپایی نماز جمعه اشاره و تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی برای کیفیت بخشیدن به برپایی این مراسم همکاری کنند.
عضو طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان هم گفت: در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بر مسائلی مانند روق تولید، رسانه و رسالت، مسئولیت پذیری اجتماعی، فرهنگ سازی و نظارت راهبردی و همگانی تاکید می‌شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فرایض واجب دینی اشاره کرد و گفت: دهه اول محرم ظرفیتی مهم برای باز خوانی و تاکید بر ضرورت تبین این فریضه‌ها است.
حجه الاسلام خاضع هدایت افکار عمومی را یکی از رسالت‌های فرهنگی دانست و افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید به صورت مستمر و در قالب برنامه‌ای موثر انجام شود.
وی به قیام عاشورای امام حسین (ع) اشاره کرد و آنرا مصداق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ خلقت و احیاء کننده اسلام خواند.
حجه الاسلام خاضع محدود کردن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به مسائلی از جمله تاکید بر حجاب را غیر کارشناسانه دانست و ادامه داد: تبین اهداف قیام امام حسین (ع) و بررسی ابعاد این رویداد بزرگ در تاریخ باید محور برنامه‌های این ستاد در طول سال به ویژه ماه‌های محرم و صفر باشد.
ارسال نظرات