فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: توجه به پیام های عاشورا امروز می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه بشری باشد و لذا بحث شعوری جریان عاشورا بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۱۷۱۰۶۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در جمع مدیران بسیجی استان مرکزی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان گفت: عاشورا دارای دو بال شور و شعور است که به هردوی آنها باید توجه شود که شور عاشورا همین استقبال ها و ارادت ها مریدان و محبان ایشان است ولی شعور آن بحث توجه به پیام های عاشوراست که خیلی باید قابل توجه باشد.

وی با تأکید بر اینکه عاشورا یک حادثه نیست بلکه جریان است افزود: توجه به پیام های عاشورا امروز می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه بشری باشد و لذا بحث شعوری جریان عاشورا بسیار مهم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی پیام مقاومت را مهمترین پیام جریان عاشورا خواند و افزود: عاشورا درس مقاومت است و امام و رهبری هم بارها بر این پیام تأکید کرده اند و در واقع انقلاب اسلامی که برگرفته از مکتب عاشوراست شاکله خود را از عاشورا گرفته و زیر بار زور نخواهد رفت و با هیچ مستکبری کنار نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه پیام صبر و بردباری از دیگر پیام عاشوراست گفت: انچیزی که ما را در مسیر امام حسین(ع) ثابت قدم می کند صبر و بردباری است که زینب(س) نمونه واقعی و عملی صبر و پایداری است و امروز توجه به سیره حضرت زینب(س) یک ضرورت بسیار مهم است.

کریمی توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر پیام های عاشورا دانست و افزود: انس با قرآن و نماز که اباعبدالله(ع) در اوج سختی و جنگ از آن غافل نمی شود از دیگر پیام هاست و اگر ما می خوایم به شفاعت اهل بیت امید داشته باشیم باید به نماز اول وقت اهمیت دهیم.

وی با تأکید بر اینکه توجه به حق الناس از دیگر پیام های عاشوراست گفت: هرکسی هر دینی بر گردن دارد باید سریعتر آن را پرداخت کند چراکه حق الناس قابل بخشش نیست و این روزها بهترین فرصت برای ادای دین است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بصیرت و شناخت عرصه را از دیگر پیام های عاشورا خواند و بیان داشت: اگر زمانی بد تشخیص دهیم حوادثی همچون کربلا پیش می آید و لذا بصیرت در این مقطع زمانی باید در اولویت ها باشد.

وی با بیان اینکه ایثار و فداکاری از دیگر پیام های عاشوراست افزود: آنچیزی که در ظاهر در جریان عاشورا پیروز شد لشگریان یزید بود ولی آنچیزی که در تاریخ ماندگار شد و تبدیل به یک حماسه الهی شد مجاهدت ها و فداکاری های امام حسین(ع) و یاران باوفایشان بود که توجه به آنها یک امر ضروری است.

کریمی گذشت واقعی از خود را دیگر پیام عاشورا خواند و گفت: گذشت از جان،گذشت از فرزندان،گذشت از فامیل،گذشت از برادر،گذشت از کلیه خدماتی که هر انسان می تواند داشته باشد،گذشت از مال و گذشت از آبرو از دیگر پیام های مهم جریان عاشوراست.

وی با بیان اینکه باید از این پیام های عاشورا برای کمال خود بهره مند شویم افزود: معرفت،هجرت،استقامت،همت،شجاعت پاشنی کار شهدای عاشوراست که اگر ما اینها را بتوانیم عملیاتی کنیم قطعا ماندگار خواهیم شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه این روزها رویداد ملی کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی در حال انجام است گفت: امام خمینی(ره) که متعلق به استان و 6200 شهید که استان تقدیم انقلاب اسلامی کرده اینها در واقع همان راه امام حسین(ع) و اهل بیت را رفتند که نیاز به تبیین این راه برای نسل جوان امروز یک ضرورت است و کنگره این کار مهم را انجام می دهد.

وی شناخت بیش از پیش امام را لازم و ضروری خواند و افزود: شناخت سیره و راه امام و انتقابل آن به نسل جوان با توجه به شرایط کشور امروز به عنوان یک اولویت است که در کنار سایر برنامه های انجام شده برای تبیین بهتر این کار یک قرارگاه تشکیل شده و یک اردوی هفت اقلیم پیش بینی شده که راه امام و دستاوردهای آن به نسل جوان منتقل می شود.

کریمی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار از اساتید و دانشجویان از اردوهای هفت اقلیم بهره مند شده اند گفت: یکی از اردوها بازدید از موزه عبرت است که در اینجا به خوبی موضوع عزت برای نسل جوان شناخته می شود.

وی با تأکید بر اینکه امام در استان خودشان هم غریب افتاده اند افزود: متأسفانه امروز در استان مرکزی مرجع و مکان مشخصی برای شناخت امام(ره) وجود ندارد و این دو اقدام برجسته در کنگره شهدا این مسیر شناخت امام را راحت تر خواهد کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این خصوص ادامه داد: اگر می خواهیم نسل جوان جامعه راه امام را ادامه دهند باید راه را برای آنها به درستی تبیین کنیم چراکه بسیاری از انحرافاتی که نفوذی ها در حال اعمال هستند با نسخه راه امام از بین خواهند رفت.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند یک کانون بین المللی قرآنی در استان مرکزی هستیم گفت: یکی از معجزات این استان کربلایی کاظم ساروقی است که در تاریخ می درخشد و متأسفانه به این افتخار خوب پرداخته نشده است.

کریمی در این خصوص تصریح کرد: آنچیزی که باعث به وجود آمدن این معجزه شده رزق حلال است که متأسفانه امروز در جامعه مشکلات زیادی در این خصوص وجود دارد و باید از این منظر به این شخصیت بزرگ نیز پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در کنگره شهدا از امیر کبیر تا مدافعان حرم به عنوان مفاخر و قهرمانان استان در دستور کار داریم گفت:برخی ها تا همین برگزاری اجلاسیه های تخصصی شهدای اقشار را نمی شناختند ولی کنگره این مسائل را به خوبی برای همه تبیین کرد و شخصیت شهدا را با ژرف نگری و بررسی خاصی در مرحله تبیین گذاشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه آنچیزی که ماندگار می ماند راه شهداست افزود: امروز هرچه داریم به برکت خون شهداست و استان مرکزی این سعادت و توفیق را دارد که در یازدهم مهر ماه کنگره ملی را برگزار کند و 13 اجلاسیه تخصصی در ذیل کنگره برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه 800 هزار سند از عملکرد مردم این استان در زمینه های مختلف در دفاع مقدس جمع آوری شده بیان داشت: همچنین نقش بیش از 53 کارخانه و اداره در دفاع مقدس و تألیف بیش از 250 کتاب و تهیه بیش از 50 مستتند نیز از دیگر اقدامات بوده است.

کریمی در این خصوص ادامه داد: در خصوص جمع آوری محتوا به حدی کار انجام شده که اگر هنرمندان و نویسندگان سالها از آنها استفاده کنند هنوز مشغول می باشند.

وی با اشاره به اینکه نقش استان مرکزی در دفاع مقدس در همه ابعاد برجسته است گفت: اینها باید برای مردم و نسل جدید تبیین شوند تا همه به این استان و مردم با وفای آن افتخار کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی را اقدامی در جهت مقابله با توطئه های دشمن در فضای مجازی خواند و افزود: امروز که روحانیت به شدت مورد حمله در فضای مجازی قرار می گیرد این اجلاسیه به خوبی اقدامات موثر این قشر فداکار را به تصویر کشید و اقدامی موثر بود.

وی با بیان اینکه در هزینه ها متکی به خییرین بودیم گفت: علاوه بر خیر محور بودن اجلاسیه سعی شد از کلیه ظرفیت های استانی استفاده شود چراکه برگزاری کنگره استان هیچگونه ردیف بودجه و اعتبار مشخص نداشته است.

کریمی تأمین 620د جهیزیه برای نیازمندان و انجام 620 پروژه عمرانی را از دیگر اقدامات کنگره دانست و خاطر نشان کرد: همه اینها هدیه های شهدا به امت حزب الله است و همه باید از این فضای عطر آگین شهدایی به خوبی استفاده کنند و قدرآن را بدانند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات