خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش گفت: هویت زدایی دینی و ملی خطرناک است.
کد خبر: ۹۱۷۱۰۰۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد زمینه‌های ارتباط اثرگذار بین حوزه و آموزش و پرورش امری ضروری است و همه باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

وی فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) را بهترین الگوی اخلاقی، معرفتی و آزادگی برای جوانان دانست و افزود: اگر می‌خواهیم حمایت از حق و مظلوم در بین جوانان و دانش‌آموزان زنده و پویا شود و گرایش به قرآن و مبانی دینی ارتقا یابد، باید فرهنگ عاشورا را با جدیت در مدارس تبیین کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: نباید صرفاً به همکاری بین روحانیون و طلاب با دانش‌آموزان اکتفا کنیم چرا که از آن اثرگذارتر، همکاری بین روحانیون با معلمان و مدیران مدارس است و با این روش می‌توانیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را آموزش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: باید فرهنگ امام حسین (ع) در عمق جان همه ما نفوذ کند و صرفاً بر سر زبانمان جاری نباشد تا شاهد اثرگذاری بیشتر فرهنگ اباعبدالله (ع) در جامعه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌های مدیریتی که در اختیار داریم به نحو شایسته استفاده کنیم، گفت: باید با دلسوزی و دغدغه‌مندی برای خدمت به مردم تلاش کنیم و بدانیم که روزی این فرصت‌ها به پایان می‌رسد و اگر اثرگذار نباشیم دچار خسارت خواهیم شد.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه حریت و آزادگی یکی از محورهای فرهنگ عاشوراست که باید به نسل جوان منتقل شود، تأکید کرد: کسی که صاحب حریت و آزادگی است، حق را معیار و محور قرار می‌دهد و همواره حامی دین خواهد بود.

امام جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: هویت‌زدایی دینی و ملی بسیار خطرناک است و شاهدیم که دشمنان می خواهند هویت دینی و ملی ما را تضعیف کنند و مردم کشور ما را فاقد فرهنگ غنی نشان دهند در حالی که مردم ما صاحب فرهنگ غنی چند هزار ساله هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها