صدر الدین " در نشست تربیتی اخلاقی پایگاه مقاومت بسیج ریحانه المصطفی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد اظهار داشت: خانواده اصیل ایرانی با تکیه بر اصول اسلامی می تواند به موفقیت های عالی دست پیداکند.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۹۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست تربیتی اخلاقی پایگاه مقاومت بسیج ریحانه المصطفی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد با شرکت 42 نفر از سرگروه ها و متربیان حلقه های صالحین پایگاه، در مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام امامشهر یزد برگزار گردید.
"صدر الدین "در ابتدای نشست در تشریح معیار های خانواده شاد و موفق ازدید گاه اسلام خاطرنشان کرد: همسران در خانواده ی موفق مانند دو بال یک پرنده مکمل هم هستند ودر این خانواده ها بینش تکاپویی حکمفرماست و همواره مثبت گرا هستند.
وی در ادامه وجود و تقویت صداقت وراستگویی وامانتداری را از دیگر معیارهای خانواده شاد بیان نمود و افزود: در خانواده ی موفق ایرانی فرزندان جایگاه خود را می شناسند .
سخنران نشست با تصریح اینکه در خانواده های های موفق ایرانی ارزش حفظ دین و اسلام از جایگاه والایی برخوردار است،اذعان داشت: این ارزش را از همان بدو تولد ،با گفتن اذان و اقامه در گوش راست وچپ نوزاد انجام می دهیم و سعی در داشتن و رعایت آداب اسلامی برای بزرگ کردن فرزندان وآشنا نمودن آنها با نماز و روزه و مسائل دینی در زمان رسیدن به سن تشخیص، نشان دهنده آن است که خانواده اصیل ایرانی با تکیه بر اصول اسلامی می تواند به موفقیت های عالی دست پیداکند.بدون تردید از مهم ترین عوامل پیوند وپایداری ازدواج موفق و زندگی آرام,همسویی بینش ها وباورهای فرهنگی و پای بندی زوجین به ارزشها و فرایض الهی است.
وی با اشاره به اینکه رعایت تقوا و ترس از خداوند سرلوحه کار های این گونه از خانواده هاست،خاطرنشان کرد:آنان از گناهانی مانند گوش کردن به موسیقی های غیرمجاز,مصرف مشروبات الکلی وقمارو ربا خواری و رشوه خواری بیزارند و هرگز خود واعضاء خانواده را با آنها آلوده نمی کنند.در این خانواده ها ار کلمه طلاق به هیچ وجه استفاده نمی شود.آنها اگر کم وکاستی در زندگی دیدند سعی می کنند راه حل های آن را بیابند ودر جهت حل مشکل خودشان اقدامات مختلف انجام می دهند تا به نتیجه مثبت برسند. این گونه خانواده ها به اعضاء بزرگتر خانواده مثل پدر بزرگ و مادر بزرگ بهایی بسیار می دهند .
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات