وزیر کشور با بیان اینکه به هیچ وجه امید نداریم که دشمنان شرایطی ایجاد کنند که بتوانیم با سهولت به حقوق خود دست یابیم گفت: دشمنان در منطقه بدون ایران نمی‌توانند تعادل سازی کنند.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۸۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان در رشت اظهار داشت: عاشورا و کربلا موضوعی ابدی و جاودانه است و پس از گذشت هزار سالِ هر روز افق‌های تازه و درخشان‌تری از آن برای کسانی که در مسیر حق گام بر‌می‌دارند روشن می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه کمال انسان در گرو رسیدن به حقیقت است گفت: ائمه اطهار (ع) حقیقت مطلق هستند و عاشورا از نظر بعد معرفتی، اخلاقی، عرفانی، عقلانیت و عشق برای ما نمونه کاملی است به هر کسی که به این واقعه توجه کند برای زندگی او سودمند خواهد بود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امتداد امر نبوت، امامت و ولایت است و تجلی حماسه عاشورا بوده و در شرایط کنونی دنیا جمهوری اسلامی ایران نماد استقامت و مقاومت در مقابل زورگویان است و هزینه آن را نیز پرداخت کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه پس از ۴۰ سال آوازه موفقیت و گسترش آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران در دنیای اسلام پیچیده است افزود: تحولاتی که در منطقه و حتی خارج از منطقه شاهد آن هستیم نشان دهنده موفقیت ایران است و ما موفقیت‌های خود را مدیون عاشورا و کربلا می‌دانیم.

وزیر کشور با بیان اینکه عملکرد جمهوری اسلامی ایران را می‌توان از گفتار دشمنان استنباط کرد بیان داشت: دشمنان در ۴۰ سال اخیر برای مقابله با ایران از هیچ کاری اعم از کودتا، جنگ، تحریم و انزوا و جنگ روانی کوتاهی نکردند و اکنون تمام تلاش آن‌ها این است که با قرار دادن کشور در سختی موجب فروپاشی نظام شوند.

وی با اشاره به اتفاقات دی ماه سال ۹۶ ابراز داشت: دشمنان فکر کردند می‌توانند با استفاده از نارضایتی‌های اجتماعی و ایجاد شورش جمهوری اسلامی را ساقط کنند و به‌خاطر درک نادرست از اسلام، ولایت‌فقیه و عدم شناخت دقیق مردم تحلیل‌های غلطی داشتند، اما در هیچ مرحله‌ای موفق نشدند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ در زمینه سیاسی و تحریم‌ها بیشترین فشار‌ها را داشتیم، اما توانستیم از تحریم‌ها در جهت درست بهره بگیریم و با افزایش صادرات و کاهش واردات و ساماندهی اوضاع باعث شدیم که دشمنان در‌های مذاکره را باز کنند و خواستار صحبت‌های مجدد با ما شوند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ایران برای احقاق حق خود در همه حوزه‌ها و تامین منافع مردم آمادگی لازم را دارد گفت: به هیچ وجه امید نداریم که دشمنان شرایطی ایجاد کنند که بتوانیم با سهولت به حقوق خود دست یابیم و در این ۴۰ سال جز با توکل به خداوند و پیروی از ولایت هیچ راه مطمئنی دیگری نداریم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همه روش‌های قانونی را برای احقاق حق مردم پیگیری می‌کند تصریح کرد: در زمان برجام تمام اقدامات ما مبتنی بر مقاومت، استقامت و ایجاد ساز و کار‌های لازم برای وحدت و ایجاد اشتغال بود و در قالب مذاکره به آن رسیدیم.

رحمانی فضلی به قانون شکنی‌های آمریکا در زمان مذاکرات برجام اشاره و اظهار داشت: امروزه هیچ کشوری به آمریکا حق نمی‌دهد و همه می‌دانند که ایران همواره به قوانین بین‌المللی پایبند بود و نفس این موضوع بسیار ارزشمند است، اما مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کنیم و نقطه قوتی که ایران در این چند ساله نشان داده است آن‌ها را متقاعد کرد که باید با ما صحبت کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران پیش از این می‌بایست به استقلال اقتصادی می‌رسید عنوان داشت؛ اروپا و آمریکا در ۳۰۰ سال اخیر در حوزه تکنولوژی حرکت کردند و با ثروت‌های انباشته شده از مناطق مختلف دنیا بازار خود را رونق دادند، اما ایران به‌دلیل ساختار سیاسی غلط داخل و فشار‌های بین‌المللی از این اقدامات غافل بود.

وی تاریخ تشکیل دولت مشروع و قانونی که با مشارکت حداکثری مردم روی کار آمده باشد را سال ۵۷ عنوان کرد و افزود: مبدا تحولات ایران و وجود دولت واقعی در کشور از سال ۵۷ بود و در طول تاریخ با وجود فراز و نشیب‌های مختلف برخط مستمر فزاینده توسعه نبودیم و این علت عقب افتادگی ما است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حوزه نظامی, تکنولوژی, علمی, فلسفی, اعتقادی و مباحث سیاسی هیچکدام عرصه رقابت غرب با ایران نیست تاکید کرد: در همه حوزه‌های مذکور به اندازه‌ای پیشرفت کردیم که نه تنها در ایران بلکه از حریم امنیتی خود نیز دفاع می‌کنیم و دشمنان در منطقه بدون ایران نمی‌توانند تعادل سازی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه نجات‌بخش اقتصاد کشور است اظهار داشت: دولت به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است و در این چند سال گام‌های خوبی در این رابطه برداشته شده است، اما می‌توان گام‌های موثرتری برداشت و بایستی به سمت کاهش وابستگی به نفت و استفاده از ارزش افزوده آن پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه اگر پالایشگاه‌های نفت خود را تقویت می‌کردیم امروزه تحریم نفتی معنی نداشت بیان کرد: برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان در جنگ اقتصادی بایستی از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های طبیعی بالایی دارد که می‌تواند فضای توسعه و اقتصادی این استان را ارتقا دهد گفت: باید تلاش کنیم هر منطقه‌ای از ایران هسته اصلی مقاومت اقتصادی باشد و وضع اقتصادی در گیلان از برخی از استان‌ها بهتر است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتظار می‌رود گیلان بتواند حداقل معین ۲ استان دیگر نیز باشد خاطرنشان کرد: گیلان ظرفیت‌های طبیعی و انسانی بسیار خوبی دارد و شرایط اقتصادی این استان نیز از برخی از استان‌های دیگر بهتر است.

وی بر حفظ وحدت و انسجام داخلی تاکید کرد و عنوان داشت: ایران با وجود داشتن اقوام، زبان و نژاد‌های مختلف تاکنون دچار انشقاق و اختلافات زیادی نشده است که عامل اصلی این امر وجود عواملی، چون اسلام، ایران و ولایت است.

رحمانی فضلی امید دشمنان را ایجاد تنش‌های داخلی دانست و ابراز داشت: در هیچ زمانی بیش از چند هزار نفر برای اعتراض به خیابان‌های ایران نیامدند و این برای یک کشور چند میلیونی عادی است، اما ما وظیفه داریم با برنامه‌ریزی، مدیریت و افزایش کارآمدی موجب رضایت مردم شویم.

وزیر کشور بیان داشت: در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد اعتراضات و تجمعات در کشور کم شده است و علت آن تحلیل درست مردم از وضعیت کشور، پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و حمایت از دولت است.

وی با بیان اینکه مانور عظیم قدرت ملی و ناامیدی دشمنان در زمان انتخابات پیش رو متجلی می‌شود تصریح کرد: امسال باید انتخابات را با مشارکت حداکثری در فضای امن و به‌صورت قانونی به گونه‌ای انجام دهیم که موجب شود دشمنان در تحلیل‌های خود بازنگری کنند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۸۲ درصد از فرمانداران و اکثر استانداران از داخل وزارت کشور انتخاب می‌شوند، زیرا باید کسانی را انتخاب کنیم که در انتخابات اسفندماه عملکرد قابل قبول و درستی داشته باشند و بایستی افرادی انتخاب شوند که از قوانین دستگاه‌های مختلف اطلاع داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت پسماند استان‌های شمالی بیان کرد: دو لایحه در این رابطه به مجلس دادیم که تصویب شد البته وزارت کشور مسئول ساماندهی پسماند نیست، اما به‌عنوان دستگاه هماهنگ کننده این موضوع را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات