بمناسبت فرارسیدن ماه محرم، نشست تحکیم بنیان خانواده با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان کوهرنگ برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۶۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بمناسبت فرارسیدن ماه محرم نشست تحکیم بنیان خانواده با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در حسینیه محمد رسول الله شهر چلگرد با حضور کارکنان ادارات شهرستان کوهرنگ و با سخنرانی حجت الاسلام سید باقر مدنی، مدرس حوزه و دانشگاه اعزامی از قم برگزار گردید.

وی در این نشست گفت:  اگر شخص امر شونده یا نهی شونده با گشاده رویی امر و نهی را پذیرا گردد، تعارضی در جامعه پدید نمی‌آید، اما این حالتی نیست که همواره وقوع آن قابل انتظار باشد. همچنین زمانی که این فعالیت فردی و دعوت افراد دیگر جامعه به تغییری در روش زندگی خود، با سیاست‌های دستگاه حاکم در تعارض باشد، حتی توافق امر کننده و امر شونده نیز به معنای پذیرش این فعالیت در سطح جامعه نیست.

حجت الاسلام مدنی ادامه داد: در طول تاریخ فقه، اصطکاک فعالیت آمران و ناهیان با حقوق افراد امر شونده و نهی شونده و نیز با حوزۀ وظایف و اختیارات حکومت، موجب شده است تا مذاهب گوناگون، هر یک بر پایۀ نگرش سیاسی خاص خود، به بررسی ویژگی‌های امر به معروف و نهی از منکر مشروع بپردازند و حوزه عمل آن را از دامنه‌ای مطلق، به دامنه‌ای مقید، بکشانند.

ارسال نظرات