نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مهندس ایلخان:

بی تدبیری هایی در بحث مسکن شده که بسیار نارضایت بخش است/ زمین های بنیاد مستضعفان به اهلش واگذار گردد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بی تدبیری هایی در بحث مسکن شده و بسیار نارضایت بخش است، گفت: امید است که زمین های بنیاد مستضعفان را به خانه اولی ها، مزدوجین و کسانی که واقعا به آن محتاج هستند واگذار شود
کد خبر: ۹۱۷۰۹۴۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

به گزارش  سرویس بسیج مهندسین عمران ومعماری خبرگزاری بسیج استان خراسان جنوبی آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با مهندس ایلخان اظهار کرد: وقتی میگوییم بسیج مهندسین، یعنی در واقع همان ترکیب تخصص و تعهد است.

وی افزود: تخصص های بشری اگر همراه با تعهد ایمانی نباشد بلای جان بشر می شود و در قسمت های مختلف مشاهده می کنید که آنچه امروز به جان بشر افتاده و امنیت را در زوایای گوناگون از جهان بشر گرفته، تخصص هایی است که تعهد ایمانی ندارند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آنچه مطلوب می باشد و باید مدنظر قرار گیرد، علم، دانش و تخصصی است که از جهت ایمانی سمت و سویش مشخص شود و باید اسوه کار شما خواجه نصرالدین طوسی و شیخ بهاءالدین باشد. 

آیت الله عبادی با بیان اینکه برترین مهندس، خدای متعال است که هر چه ساخته به احسن الوجه ساخته است، تصریح کرد: مهندسی مسئله ای است که امروز در قالب های گوناگون از جمله مهندسی فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و ساختمانی به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: امروز مایه ی افتخار است که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی گرایش های خوبی در بخش های مختلف داریم، اگر چه به خاطر تنبلی های داخلی و دشمنی های خارجی نتوانسته ایم از فرصت این انقلاب استفاده کامل را ببریم اما در بخش های مختلف خوشبختانه دانشمندانی که هم متخصص و هم انقلابی و متدین هستند، تربیت شده اند و ما به آن ها مباهات کرده و افتخار می کنیم، که بخشی از آن ها بسیج مهندسین است.  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: امید است که بتوانیم از شرایط زمان به خوبی استفاده کنیم و این تفکر به نحوی گسترش پیدا کند که تولیدات فردای ما از انواع دانشمندانی که حاصل می شوند، با تفکر بسیجی باشد

آیت الله عبادی بیان داشت: یکی از مسائل، مسئله شهرسازی، ساختمان سازی و راه سازی است که متأسفانه به دلایل مختلفی مهندسی های خوبی در این زمینه انجام نشده است و در این شهر که مرکز استان است نارضایت بخش می باشد.

وی افزود: با توجه به رشد و پیشرفت وسایل روز، از جهت مهندسی، این شهر می توانست بهتر از این باشد که متأسفانه این کار صورت نگرفته است و به صورت نامنظم پیش رفته تا جایی که با سست کاری صورت گرفته، در یک کوچه ۸ الی ۱۰ متری برج ساخته اند و باعث اذیت دیگران و تضییع حقوق آن ها شده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: متأسفانه آن هایی که باید نظارت می کردند و یا شهرداری که باید رعایت می کرد، اضافه ساختمان ها را با تساهل می سازند و سپس با استطلاح جرم از آن گذر می کنند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه از عکس های هوایی این شهر آدم شرمنده می شود تا برسد به نوع کارآمدی، ادامه داد: بعضی از کوچه ها و خیابان هایی که ساخته شده بر اساس منافع فروش زمین و چشم پوشی از قوانین کارساز، بوده است.

وی اضافه کرد: گاهی عکس های هوایی برخی از شهرها را که مشاهده می کنیم لذت می بریم زیرا آن ها حساب شده کار کرده اند اما در این شهر حساب شده کار نشده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختمان سازی می تواند در فرهنگ جامعه نیز نقش داشته باشد، افزود: اگر دقت فراوانی صورت می گرفت و این همه زحمتی که کشیده شده بر اساس مهندسی صحیح می بود جلوه شهر زیباتر نمود پیدا می کرد.

 آیت الله عبادی بیان داشت: بر روی اینکه مهندسی ساختمان ها با فرهنگ خودی باشد و همچنین حفاظ و حجاب و عدم اشراف با خانه دیگری رعایت گردد، بسیار تأکید شده ولی متأسفانه به آن عمل نشده است.

وی با بیان اینکه وقتی مهندسی، بی تعهد باشد سرمایه ها هرز می رود، گفت: امروز روزی است که نمی توان گفت از دست یابی به طرح ها دور هستیم بلکه می توان الگوهای زیادی را دید و حتی طرح های نو پیاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: وزیر مسکن دولت قبل بسیار وزیر خوب و دلسوزی بود و نظارت های خوبی نیز داشت و تسهیلات مناسبی نیز ارائه کرد که شاهد رشد بودیم به طوری که در برخی مکان ها مردم با ۵ میلیون تومان صاحب خانه شدند اما متاسفانه وزیر مسکن این دولت ۶ سال وقت ملت را گرفت و نتیجه آن هیچ بود و فقط بحران مسکن را شاهد بودیم.

آیت الله عبادی افزود: مسکن کل جریانات را از جمله صنایع، بازار و.. را به راه می اندازد و بسیار با ارزش است.

وی بیان داشت: ما امروز نسبت به عملکرد بنیاد مستضعفان خوش بین تریم و امیدواریم که زمین های بنیاد مستضعفان به مزایده سرمایه داران بی درد نرود که با یک قیمت کاذب زمین ها را می خرد و ۱۰ برابر قیمت آن را از زمین های فلان ثروتمند احتکار کرده در می آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بی تدبیری هایی در بحث مسکن شده و بسیار نارضایت بخش است، بیان داشت: امید است که زمین های بنیاد مستضعفان را به خانه اولی ها، مزدوجین و کسانی که واقعا به آن محتاج هستند واگذار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار