مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع):
حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: لازمه بهره مندی از مفاهیم و تعالیم قرآن کریم، طهارت روح است.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۱۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان شاغل برادر سپاه استان در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در جمع شرکت کنندگان در مسابقات نیمه نهایی قرآن و اذان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: باید طهارت ظاهری داشته باشیم تا بتوانیم قرآن را لمس کنیم؛ لذا اگر کسی طهارت روح نداشته باشد، قرآن را درک نمی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: لازمه بهره مندی از مفاهیم و تعالیم قرآن کریم، طهارت روح است.

وی، ادامه داد:به تعبیر امام علی علیه السلام در نهج البلاغه؛ اگر انسان طهارت روح نداشته باشد قرآن سبب تمییز حق از باطل برای او نخواهد شد، لذا هرکسی طهارت روح داشته باشد به تعبیر امام علی علیه السلام این فرد ثروتمند است ولو از مواهب دنیا بهره ای نبرده باشد.

این مقام مسئول، خطاب به شرکت کنندگان در مسابقات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: شما که ارتباط بیشتری با قرآن دارید، سعی کنید غیر از مفاهیم ظاهری با مفاهیم محتوایی قرآن هم آشنا شوید.

وی با اشاره به ایام محرم و سوگواری برای شهادت امام حسین علیه السلام، گفت: تلاش کنید با توسل به امام حسین علیه السلام مفهوم واقعی قرآن را دریابید و بهره ببرید.

گفتنی است در این مرحله از مسابقات قرآن کریم(نیمه نهایی) تعداد 65 نفر از منتخبان سپاه نواحی شهرستان های مختلف استان چهارمحال و بختیاری و ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با هم به رقابت پرداختند، که نفرات اول تا سوم هر رشته برای شرکت در مرحله نهایی (کشوری) معرفی می شوند.

ارسال نظرات