حجت الاسلام رفیعی، اخلاص در نیت و عمل را عامل جاودانگی قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: قیام کربلا نماد رویارویی خط راستین اسلام محمدی(ص) و خط كفر و نفاق است .
کد خبر: ۹۱۷۰۹۱۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور مذهبی و دینی در جمع مسئولین ادارات دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان سامان گفت: احیای دین اسلام با شهادت دردانه رسول‌ خدا (صلی الله علیه و آله و سلام) صورت گرفته است و همه ما وظیفه داریم عاشورا را در طول تاریخ حفظ کنیم، تا از انحراف امت اسلام جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت: قیام عاشورایی امام حسین (علیه السلام ) علاوه بر احیای ارزش‌های دینی و سنت‌های فراموش‌شده پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلام ) به مکتب و مدرسه ارزشمندی برای فراگیری درس‌های بزرگ برای جهانیان در تمام اعصار تبدیل شده است.

وی افزود: امروزه پس از گذشت چهارده قرن از قیام کربلا، همچنان امام حسین(علیه السلام ) مقتدا و پیشوای تمام آزادگان جهان است.

رفیعی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر قیام امام حسین (علیه السلام) نبود بدون شک امروز تنها نامی از اسلام و این دین الهی باقی مانده بود و به همین دلیل در عصر حاضر باید درس های کربلا و قیام امام حسین (علیه السلام )به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: بنده معتقد هستم که نهضت و قیام امام حسین(علیه السلام ) احیاگر دین اسلام بوده است و اگر حرکت امام حسین(علیه السلام ) نبود امروز دین اسلام هیچ اسم و رسمی نداشت.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: علت جاودانگی قیام امام حسین (علیه السلام )، اخلاص در نیت و عمل امام بود.  قیام امام حسین(علیه السلام ) و واقعه کربلا نماد رویارویی خط راستین اسلام محمدی(صلی الله علیه و آله و سلام) و خط كفر و نفاق است و این نبرد مقدس تا آخرین لحظه عمر این كره خاكی ادامه خواهد داشت.

رفیعی در پایان عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف قیام امام حسین(علیه السلام)، انگیزه اجتماعی و اصلاح فرهنگی اوضاع و شرایط جامعه بود تا بدین طریق به جهل زدایی عامه مردم بپردازند و آنها را با انحراف‌های آشکار در دین و جامعه آشنا سازد.

 

ارسال نظرات