در همایش مسئولین هیئات مذهبی و مداحان شهرکرد عنوان شد:

استقامت اجتماعی از ویژگی های هیئت تراز انقلاب است

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، استقامت اجتماعی را از جمله ویژگی های هیئت تراز انقلاب دانست و افزود: ثمره ی استقامت اجتماعی نجات، رشد و تعالی جامعه است.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۸۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

به گزارش سرویس مداحان کشور خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری در همایش مسئولین هیئت های مذهبی ، مداحان و شعرای آئینی شهرستان های شهرکرد و سامان که در مهدیه ی مصلی امام خمینی (ره) روز گذشته برگزار شد، گفت: نسبت به عاشورا، امام حسین علیه السلام و دین  رویکرد موزه ای نداشته باشیم به این معنا که آدمی از معارف دین و اهداف قیام امام حسین علیه السلام فقط به اندازه ی لذت بهره مند شود اما هیچ بهره ی عملیاتی و عملی در حیات فردی و اجتماعی نبرد.

حجت الاسلام طاهری افزود: گاهی اوقات از بعضی ما هیئتی ها پرسیده می شود امام حسین علیه السلام چقدر برای شما ارزش دارد، پاسخ می دهیم که خیلی زیاد! اما وقتی در زندگی های ما ریز می شوند، هیچ سنخیتی با زندگی ائمه ندارد و وقتی بحث ارتباط گرفتن مَنِشی با ابا عبد الله می شود، شاید بتوان گفت سر سوزنی شباهت با سیره ی عملی امام حسین علیه السلام نداریم.

وی ادامه داد:هیئت موزه ای هیئتی است که اعضای آن بی نهایت برای امام حسین علیه السلام ارزش قائل هستند، اما در هیچ رفتاری شبیه اباعبد الله الحسین علیه السلام نیستند و بیشتر از آنکه به شعور و معارف قیام امام حسین علیه السلام اهمیت دهند به شور حسینی توجه دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد : نکته ی دومی که هیئت موفق و تراز انقلاب باید به ان توجه ویژه داشته باشد، نگاه عمیقِ بصیرتی و عملیاتی است یعنی ببینیم حضرت در زمان خود چه کرد و ما در زمان خود چه باید بکنیم و چه وظیفه ای داریم .

حجت الاسلام طاهری افزود: یکی از موضوعاتی که امام حسین علیه السلام به ماد می دهد مسئله ی استقامت اجتماعی است، استقامت اجتماعی یعنی این جمله که امام حسین علیه السلام فرمودند من در طول تاریخ با هیچ فردی که  مثل یزید باشد و تفکرات یزیدی داشته باشد صلح و مذاکره نمی کنم و امام حسین علیه السلام به ما آموخت در مقابل دشمن باید عزت ما حفظ شود .

وی ادامه داد: حفظ عزت و استقامت اجتماعی یعنی ما در هر جایگاه، مقام و مکانی که هستیم، در مقابل هر گونه مشکلات و مراقبت از خودمان استقامت داشته باشیم و اگر استقامت فردی داشتیم باعث سالم ماندن ما می شود، دومین جایی که باید استقامت داشت، استقامت گروهی وجریانی است.

  مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: وقتی پیامبر گرامی اسلام به سمت غار حرا می رفت کسی کاری به کار او نداشت و به همچنین حضرت موسی وقتی به طور می رفت، اما وقتی پیامبر از غار حرا برگشت و در فکر گسترش دین اسلام افتاد و مردم را به دین و نماز دعوت کرد، دشمنان این کار او را خلاف تفکرات خود دانستند و به مقابله برخواستند.

حجت الاسلام طاهری افزود: هیئت مذهبی تراز انقلاب ، وقت نماز و اذان عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی را قطع می کند و به صف نماز می ایستد ، استقامت گروهی و جریانی یعنی همه ی گروه در مقابل یک منکر استقامت کنند و گروهی به سمت معروف حرکت کنند و در تبعیت از امام و رهبر خود همه با هم حرکت کنند و فرقه فرقه و جناح جناج نشوند.

وی ادامه داد: در استقامت فردی فرد نجات پیدا می کند ولی در استقامت گروهی ، جریان و تفکر شما نجات پیدا می کند و رشد می کند، لکن ثمره ی استقامت گروهی نجات یک جامعه است، وقتی جامعه ای از جریان الهی دفاع کند کل آن جامعه به تعالی می رسد و نمونه و مثال این نوع جامعه جامعه ی زمان پیروزی انقلاب اسلامی است که با تبعیت از امام خمینی (ره) به پیروزی و تعالی رسیدند.

حجت الاسلام طاهری گفت: اگر ملتی به خاطر یک شکست، جشن بگیرد چیزی جز خفت و سرشکستگی به دنبال ندارد و ملتی که از ولی فقیه و رهبری خود متابعت و اطاعت کند حقیر خواهد شد و دشمنان نسبت به ان ملت جسور و قوی خواهند شد و نمونه ی این اتفاق، جریانات برجام و بعد از برجام است که عده ای از مردم ما برای آن جشن گرفتند و بعد از چند سال نتیجه و خروجی آن مشخص شد .

وی در ادامه به دیگر  ویژگی های هیئت تراز انقلاب اشاره کرد و بیان کرد: هیئت سکولار، هیئت موفق نیست و هیئتی که دین را از سیاست جدا بداند و فقط به سینه زنی و عزاداری بچسبد و شأن سیاسی هیئت را ندیده بگیرد هیئت تراز انقلاب نیست و در مسیر خود بدون شک گمراه خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی جهارمحال و بختیاری گفت: مسئولین و اعضای هیئت های مذهبی مواظب رخنه و نفوذ دشمن در بدنه ی هیئت باشند چون که دشمن اذعان داشته که یکی از راه های از بین بردن جامعه ی اسلامی، رخنه در هیئت های مذهبی و فاسد کردن هیئت هاست و عقیده دارند که هیئت ها نباید سیاسی شوند و نباید به موضوعات اجتماعی وارد شود.

حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به پیرغلامان و پیشکسوتان توصیه می کنم نسبت به جوان تر ها با حلم رفتار کنید و به جوانان و نوجوانان توصیه می کنم نسبت به پیرغلامان و پیشکسوتان هیئت با ادب رفتار کنید که اگر حلم و ادب در کنار هم بیایند هیئت های ما پر رونق و با نشاط خواهند شد.

وی ادامه داد: خدا نکند هیئتی باشد که فقط به مسئله ی مداحی بپردازد و سخنران ومُبَلغی برای بیان معارف و اهداف قیام امام حسین علیه السلام نداشته باشد، از مسئولین هیئت های مذهبی درخواست دارم، از مبلغین و روحانیون هیئت بخواهند که با مطالعه در هیئت حاضر شوند.

ارسال نظرات