آیت الله نجم الدین طبسی با بیان اینکه خداوند به عوض صبر در گرفتاری به انسان نعمت عزت و سرافرازی می دهد، گفت: نباید حرفی زد که دشمن شاد شود.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۶۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین روز سوگواری دهه اول محرم با حضور کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، اقشار مختلف مردم و بسیجیان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی، استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.

آیت الله نجم الدین طبسی در این روز به تبیین جوّ زمان قیام کربلا و نهضت امام حسین علیه السلام بر علیه حاکمیت جور و ظلم و فساد، از منظر حضرت امام صادق علیه السلام پرداخت و گفت: لشگریان یزید در کمترین آمار نقل شده برابر با 30 هزار نفر با تمام تجهیزات و ساز و برگ نظامی بوده اند و انواع اهرم ها و تحریم و فشار را بر علیه سپاه 72نفری امام حسین علیه السلام و اهلبیت ایشان بکار گرفتند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از منظر امام صادق علیه السلام بازماندگان کربلا باید بدانند که در مقابل همه تجهیزات و امکانات و نیروهای دشمن، خداوند را دارند و خدا حافظ و حامی آنهاست و شما را از این تحریم ها و فشارها نجات خواهد داد و علاوه بر نجات شما از گرفتاری ها، عاقبت شما هم خیر خواهد بود.

وی اظهار کرد: خداوند به شما بخاطر صبر در گرفتاری ها به انواع نعمت ها همچون امنیت، سرافرازی، عزت عوض می دهد.

آیت الله نجم الدین طبسی، گفت: بر اساس نظریه امام صادق علیه السلام، نباید پیش دشمن گریه و شکوه کنید؛ زیرا دشمن همین را از شما می خواهد که احساس مشکل کنید و بخواهید تسلیم شوید.

استاد حوزه  و دانشگاه خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام صادق علیه السلام، هر حرفی را نباید بر زبان بیاورید، که دشمن شاد شوید. شما سرافراز و سربلند و عزیز هستید؛ با زبانتان چیزی نگویید که از مقام و عزت و موقعیت شما بکاهد.

وی،در پایان اهمیت یاد خدا را از آخرین توصیه های حضرت امام حسین علیه السلام به فرزندش حضرت امام زین العابدین علیه السلام در سخت ترین شرایط و لحظاتی که خون از بدنش مبارکش فواره می زد، یادآوری کرد و گفت: این توصیه ها تأکید بر این نکته مهم است که همواره باید به یاد خدا باشیم و خدا را فراموش نکنیم.

ذکر توسل به ساحت مقدس شهدای کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، نوحه خوانی، سینه زنی و صرف صبحانه نذری پایان بخش این مراسم معنوی در دومین روز سوگواری دهه اول محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

ارسال نظرات