خبرهای داغ:
مسئول بسیج پیشکسوتان خبرداد

برگزاری آئین تعویض پرچم حرم امامزاده عبدالله هندیجان

با آغاز ماه محرم و عزاداری حضرت امام حسین (ع)به همین منظور مراسم تعویض پرچم گنبد مطهر متبرک امامزاده عبدالله (ع)از توابع شهرستان هندیجان برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۴۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان همزمان با مراسمات عزاداری ماه محرم ، پرچم های سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در ورودی شهرستان وهمچنین روستای کریم آباد و بخش چم خلف عیسی ودیگر روستاها به اهتزاز درآمدند.

سرگرد پاسدار بهرام شنبدی مسئول بسیج پیشکسوتان در این باره اظهار کرد : مردم ولایتمدار هندیجان طبق یک سنت حسنه فرهنگی مذهبی برنامه های سنج و دمام و زنجیرزنی و سینه زنی به سبک محلی با شور و حرارت خاصی از اول ماه محرم همراه با مجالس عزاداری تا پایان صفر برگزار می نمایند.

وی افزود : با هماهنگی و برنامه ریزی مراسم تعزیه و قاسم عروسی به یاد حضرت علی اکبر (ع)را برگزار نموده و همچنین در این برنامه های متنوع فرهنگی ایستگاههای صلواتی و موکب ها را برپا نموده و پذیرای زائران حضرت امام حسین (ع)از شهرهای مجاور هستند.

در ادامه گزارش، حرم مطهر امامزاده عبدالله هندیجان همانند سال های گذشته بصورت ویژه پذیرای مشتاقان به حضرت امام حسین (ع)هستند که در روزهای تاسوعا و عاشورا و همچنین اربعین حسینی (ع) خدمات رسانی شایسته ایی دارند.

 

روستاهای هندیجان در حرکتی فرهنگی مذهبی از مسیر امامزاده عبدالله تا بخش چم خلف و دهملاء اقدام به برپایی موکب می کنند که با روی خوش بسیجی وار از زائران و کاروان های عزاداری شهرها و استان های کشور استقبال و پذیرایی می نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار