گرامیداشت هفتمین روز رحلت سرهنگ پاسدار سعید ادیبی

برگزاری آئین عزاداری نخستین روز ماه محرم در حسینیه حضرت فاطمه(س) سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)

آئین عزاداری نخستین روز ماه محرم و همچنین مراسم بزرگداشت هفتمین روز رجعت سرهنگ پاسدار سعید ادیبی در حسینیه حضرت فاطمه(س) سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۷۸۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

به گزارش سرویس سپاه خبر تهران بزرگ آئین عزاداری نخستین روز ماه محرم و همچنین مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت سرهنگ پاسدار سعید ادیبی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور سردار حسن زاده، فرمانده و جمعی از پاسداران و پرسنل سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام حسین،(ع) فرماندار شهرستان ری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، جمعی از روسای ادارات و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در حسینیه حضرت فاطمه(س) سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فخری نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام حسین،(ع) در سخنانی با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا اظهار داشت: این دعای شریفه دعای قدسی و از ناحیه خداوند سبحان نازل شده است و خداوند به ما یادآور می شود که چگونه با امام حسین(ع) ارتباط برقرار کنیم چون حسین(ع) همه هستی اش را برای خدا نثار کرد و خداوند هم همه عالم را حسین قرار داده است.

در طول عالم بشریت همه اولیاء خدا مرگ را مانند شهادت امام حسین(ع) ازخدا درخواست می کنند چون آن حضرت تمام هستی و خانواده خود را برای احیای دین جدش فدا کرد از همین رو است که تربت امام حسین(ع) هم شفاست و مردم به او دلداده اند چون حسین(ع) دلداده خداست و همه دنیا را مجذوب خودش کرده است. حسین(ع) برای حیات همه عالم قیام کرد و تعبیر ثارالله و حسین خون خدا امام حسین(ع) را واسطه فیض قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد سرهنگ پاسدار سعید ادیبی گفت: فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری بارها لشکر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) را مایه مباهت و افتخار کشور دانستند. مرحوم ادیبی هم در رکاب ولایت و عاشق اهل بیت بود او اربعین سال گذشته در کربلا موکب داری می کرد و به تعبیر عاش سعیدا هفتمین روز درگذشت او مصادف شده است با اولین روز محرم و روح آن بزرگوار از این جلسه نورانی فیض میبرد.    

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار