خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد

ورود 5979 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به ورود 5 هزار و 979 فقره پرونده طی پنج ماهه سال جاری به تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: تاکنون 6 هزار و 127 پرونده مختومه شده و 258 فقره پرونده باقی مانده است.
کد خبر: ۹۱۷۰۷۵۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

ورود 5 هزار و 979 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا حسن‌پور در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع)، سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: در شهریور ماه امسال دو طرح همزمان اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها ویژه محرم و در رابطه با تمام اقلام و لوازم از قبیل شکر، برنج، گوشت و مرغ است که مورد نیاز هیئت و مردم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: یکی از طرح‌های ویژه در این ماه طرح نظارتی است که گشت‌های ویژه ما در سطح بازار حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: همزمان با این طرح، طرح ویژه بازگشایی مدارس نیز اجرایی می‌شود که در رابطه با لوازم التحریر، کیف، کفش و پوشاک مدارس است.

حسن‌پور ابراز داشت: در راستای اجرای این طرح جلسات زیادی برگزار شده و آموزش و پرورش و اتحادیه مربوطه تعهداتی را متقبل شده و بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: گشت‌های مشترکی با نمایندگان اتحادیه پوشاک، سازمان صنعت ومعدن و آموزش و پرورش تشکیل شده و اینطرح نظارتی نیز در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر گشت‌های مشترک نظارتی در حال انجام است که برخی از واحدهای صنفی که قرارداد پوشاک داشتند به عنوان متقلب شناخته شدند و پرونده‌هایی نیز در این خصوص تشکیل شد.

وی با اشاره به ورود 5 هزار و 979 فقره پرونده طی پنج ماهه سال جاری به تعزیرات حکومتی استان همدان گفت:  تاکنون 6 هزار و 127 پرونده مختومه شده و 258 فقره پرونده باقی مانده است.

حسن‌پور با بیان اینکه تعدادی از پرونده‌ها مربوط به سال گذشته بوده است، عنوان کرد: مجموع محکومیت‌ها 398 میلیارد و 86 میلیون و  393 هزار و 625 ریال بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه کالا و خدمات 4 هزار و 819  پرونده،  در حوزه قاچاق کالا و ارز 533 پرونده، در حوزه بهداشت و درمان 627 پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان همدان شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به عملکرد پنج ماه اول سال جاری اظهار داشت: فراوانی تخلفات در حوزه عدم درج قیمت با تعداد یک هزار و 546 و 26 درصد بوده است.

حسن‌پور با بیان اینکه تعداد پرونده‌های گرانفروشی یک هزار و 268 و 21 درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود، گفت: پرونده‌های عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز773 مورد و 13 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تقلب نیز امسال 524 پرونده تشکیل شده که 9 درصد پرونده‌ها است، گفت: همچنین در خصوص عدم صدور فاکتور 405 پرونده با 7 درصد، عدم ارائه فاکتور خرید 327 پرونده با 5 درصد، کم فروشی 269 پرونده با 4 درصد، عرضه خارج از شبکه 165پرونده با 3 درصد تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان عنوان کرد: بیشترین تخلفات واحدهای صنفی طی سال جاری نیز به ترتیب در خواربارفروشی‌ها، سوپر مارکت‌ها، نانوایان، مرغ و ماهی فروشی‌ها، میوه فروشی‌ها، پوشاک، قصابی‌ها و گوشت قرمز و آرایشگران زنانه بوده که بیشترین نظارت بر روی این اصناف صورت گرفته است.

وی با بیان ینکه یک هزار و 150پرونده شاکی خصوصی داشتند که مردم مطالبه حق کردند، بیان کرد: در این راستا 2 میلیارد و 567 میلیون ریال دریافت و به شاکیان پرداخت شد.

حسن‌پور یادآور شد: طی سال جاری 251 اکیپ گشت‌ سیار فعالیت داشتند که یک هزار و 367 بازرسی انجام و یک هزار و 181 مورد پرونده تشکیل شد و 91 میلیارد ریال محکومیت در رابطه با گشت‌های سیار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص دستگاه‌های ماینر نیز 15 فقره پرونده تشکیل شد، گفت: از مهمترین پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات مربوط به 30 تن گوشت‌های منجمد تنظیم بازار بوده که 26 میلیارد و 961 میلیون محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ابراز داشت: همچنین کارخانه قند همدان به دلیل گرانفروشی به پرداخت 25 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد که 15 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پوشاک تاناکورا با 22 میلیارد ریال جریمه و توقیف 630 تن ذرت دامی در نهاوند با 16 میلیارد ریال جریمه نیز از دیگر پرونده‌های مهم رسیدگی شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه دو پرونده 200 میلیارد ریالی مواد پتروشیمی در تویسرکان نیز تشکیل شده و درحال رسیدگی است، بیان کرد: چهار واحد نانوایی، چهار واحد مرغ فروشی، سه مورد فست فود، یک مورد میوه فروشی ویک واحد برنج فروشی نیز از جمله واحدهایی بودند که موقت تعطیل شده‌‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ستاد تنظیم و کنترل قیمت مرغ بوده است، گفت: استان همدان جزء بهترین استان‌ها در این زمینه بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات