دبیر کل کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی:

ضرورت برگزاری اجلاسیه شهدای ناجا/ تشکیل کارگروه تبیین نقش شهدای ارتش

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تعداد 212 شهید از نیروی انتظامی استان مرکزی تعدا قابل توجهی است که باید برای گرامیداشت و تبیین راه و سیره آنها کار برجسته ای صورت گیرد.
کد خبر: ۹۱۷۰۷۲۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به اینکه در بحث برگزاری کنگره شهدا سعی کرده ایم از همه سلیقه ها و نظرات استفاده کنیم گفت: همچنین هرکس هر ظرفیتی داشته باشد می تواند پای کار بیاورد و ما هم قطعا حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: به دلیل گستردگی کار نیاز است در سایر کارهای جاری استان موضوع کنگره برجسته باشد و لازمه این کار پای کارآوردن نیت واقعی است چراکه نیت واقعی به کار برکت خواهد داد و آن را ماندکار می کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه متأسفانه هنوز حس کنگره شهدا در فضای استان دیده نمی شود بیان داشت: باید مجموعه های استانی برای برگزاری کنگره ستاد کنگره را بیشتر یاری کنند تا بتوانیم کار ماندگار و اثرگذارتر ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه امسال توفیق این را داریم که کنگره را در استان مرکزی برگزار کنیم و این برای یک بار اتفاق می افتد افزود: ستاد کنگره شهدا بعد از اجلاسیه اصلی ماندگار است و به کارهای خود ادامه می دهد.

کریمی با اشاره به تهیه فیلم های کوتاه 3 دقیقه ای عنوان کرد: باید نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و شهدای استان که بسیار گسترده هستند در فیلم های کوتاه دیده شود به طوری که هرکس با دیدن آنها ناخودآگاه به یاد کنگره شهدا بیفتد.

وی تهیه بیش از 80 هزار سند در خصوص نقش استان مرکزی در دفاع مقدس را ظرفیتی مناسب برای کار محتوایی دانست و گفت: از این همه اسناد باید به خوبی استفاده شود و بسیاری از موضوعاتی که در دفاع مقدس و نقش استان مرکزی مغفول مانده اند باید به طور ویژه کار شوند.

دبیر کل کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به نقش روستاها در حمایت و پشتیبانی از جنگ تحمیلی بیان داشت: ظرفیت هایی از طریق روستاها در دفاع مقدس پای کار آمد که سبب معجزات جنگ شد و اینها همه مغفول مانده اند که باید به آنها پرداخته شود.

وی ارتباط چهره به چهره در خصوص افزایش مشارکت مردم برای دفاع از کشور را از موضوعات دیگر دانست و گفت: امروز اگر می خواهیم مردم را پای کار بیاوریم باید ارتباطات نزدیک و چهره به چهره را دوباره زنده کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی پرداختن به پشتیبانی های مردمی در دفاع مقدس را یک امر لازم و ضروری خواند و افزود: باید نقشی که مردم در حمایت از جبهه ها داشتند را برای نسل جوان تبیین کنیم تا بتوانیم آنها را برای صحنه های مختلف پای کار بیاوریم.

وی انجام دادن کارها با خلوص نیت را مهمترین شرط نتیجه گرفتن دانست و گفت: متأسفانه در برخی از کارها که برگزار می شوند خلوص نیت دیده نمی شود و تنها ظاهری یک کار انجام می شود و لذا اگر می خوایهم کاری اثر بخش انجام دهیم بعد از داشتن این رکن مهم داشتن هماهنگی و پرهیز از موازی کاری است.

کریمی با اشاره به نقش شهدای ارتش در دفاع مقدس بیان داشت: تعداد 1400 شهید ارتشی استان مرکزی قابل توجه است و باید بعد از اجلاسیه شهدای ارتش بیشتر به نقش آنها و تبیین سیره آنها پرداخته شود.

دبیر کل کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در این خصوص ادامه داد: لازم است در این خصوص یک کارگره متشکل از سایر نیروهای ارتش تشکیل شود و ما هم حاضر هستیم کلیه تجربیات خود را به این کارگروه منتقل کنیم و وظیفه این کارگره پرداختن دقیق به نقش شهدای ارتش است.

وی استفاده زا تجربیات اجلاسیه های برگزار شده را یک لازمه اثرگذاری های اجلاسیه های بعدی دانست و گفت: اجلاسیه شهدای ارتش که مسئولیت آن با سپاه ناحیه اراک است به جهت بهتر برگزار شدن کار باید از سایر تجربیات هم استفاده کنند و کنگره استان مرکزی می تواند یک الگو برای سایر استان های دیگر باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برگزاری اجلاسیه ای تخصصی برای شهدای ناجا را یک ضرورت خواند و افزود: تعداد 212 شهید از نیروی انتظامی استان مرکزی تعدا قابل توجهی است که باید برای گرامیداشت و تبیین راه و سیره آنها کار برجسته ای صورت گیرد.

وی با اشاره به تولیدات صدا و سیمای استان مرکزی در خصوص کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی بیان داشت: اولین کاری که باید جدای از دیگر کارها در دستور کار باشد تهیه یک گزارش کاکل از عملکرد کنگره در اجلاسیه های مختلف است که در قابل یک گزارش تصویری چند دقیقه ای باید انجام شود.

کریمی در این خصوص ادامه داد: همچنین گزارشی که خدمت مقام معظم رهبری از عملکرد ارائه می شود باید دارای جزئیات و دقت لازم باشد و برای این کار یک فرم خاص پیش بینی شده که همه باید طبق آن فرم خاص گزارشات را آماده کنند و تا بیشتم شهریور ماه باید آن را ارائه دهند تا فرصت بررسی آن وجود داشته باشد.

 انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار