همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و شهادت سیدالشهدا(ع)، گردهمایی مداحان بسیجی در شهرستان لنگرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۷۱۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

به گزارش سرویس بسیج مداحان خبرگزاری بسیج از لنگرود، گردهمایی مداحان بسیجی شهرستان لنگرود با حضور مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس استان گیلان در سالن اجتماعات کانون بازنشستگان آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

مصطفی منزوی در این مراسم با بیان اینکه خادمی برای ذاکران اهل بیت که هر لحظه از زندگی خودشان را وقف سیدالشهدا کرده اند، مایه مباهات است اظهار داشت: طبق فرمود: ه مقام معظم رهبری مداحی حرفه‌ای شریف است که مدح فضیلت خاندان پیامبر (ص) شرافت این کار را نشان می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان، مداحی را بهترین فرصت برای تبلیغ معارف دین دانست و عنوان داشت: ذاکران اهل بیت باید از مدال خادمی سیدالشهدا (ع) صیانت کنند.

منزوی با تاکید بر اینکه یک مداح باید برای صحیح خوانی قرآن و ادعیه تلاش کند و اعمالش صبغه الهی داشته باشد، تصریح کرد: هنر مداح به این است که وقت شناس باشد و رسالت خود را در زمان تعیین شده انجام دهد.

مسئول بسیج مداحان سپاه قدس گیلان اذعان داشت: مداحان ظرفیت خوبی در راستای بصیرت افزایی و روشنگری دارند و یک مداح باید الگویی مناسبی برای جوانان باشد.

جانشین سپاه ناحیه لنگرود نیز در این مراسم با بیان اینکه مداحان باید روحیه جهادی و ایثار داشته باشند، گفت: شور حماسی و انقلابی با اشعار حماسی و انتقال پیام به مخاطبان، پرهیز از خرافه گویی و حفظ وحدت و همدلی بین مداحان از جمله مواردی است که باید مورد توجه جامعه مداحان قرار گیرد.

علی یعقوبی با تاکید بر اینکه بسیج مداحان برای پرهیز از خرافه گویی و انحراف باید از ظرفیت سایر اقشار در راستای تعاملات استفاده کنند، افزود: برگزاری کلاس‌های مداحی با سبک اسلامی و انقلابی، نشست‌های فصلی در مناسبت‌های مختلف در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

وی تصریح کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن، عملی کردن اقتصاد مقاومتی و برافراشتن پرچم فرهنگی از طریق مساجد با همکاری نهاد‌های فرهنگی و مردم نهاد و ترویج اقدام فرهنگی در بین مردم از جمله تاکیدات رهبری در حفظ انقلاب اسلامی است.


ارسال نظرات