دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر در رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۰۷۱۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حسن کربلایی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در رشت با بیان اینکه وظیفه ما تلاش برای دوری منکرات از جامعه ما است اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم اهداف و انگیزه‌های قیام امام حسین (ع) باید تبیین شود افزود: رشادت، شهامت، امر به معروف، نهی از منکر، زکات و برپایی نماز حضرت سیدالشهدا (ع) باید برای مردم تبیین شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه رسالت‌ها و سیاست‌های عاشورایی باید در جامعه نهادینه شود گفت: پیام کربلا باید به خوبی در جامعه منعکس شود.

کربلایی با اشاره به اینکه ما یک دستگاه مطالبه گر هستیم افزود: در بقاع متبرکه برنامه‌های فرهنگی باید اجرا شود و اعزام سخنران و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد و بقاع متبرکه را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه تولید برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در صدا و سیما کاری ارزشمند است تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی کمک زیادی می‌توانند به ما بکنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای کمک به دسته جات عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در حال انجام است خاطرنشان کرد: همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر و تعدادی همایش دیگر در روز جمعه این هفته برگزار می‌شود.

کربلایی با بیان اینکه در نماز‌های جمعه این هفته در رابطه با فرضیه امر به معروف و نهی از منکر صحبت خواهد شد گفت: مراسم تجلیل از شهید امر به معروف و نهی از منکر گیلاتی شهید پاینده، در مراسم گلباران مزار شهدا در پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود.

وی با اذعان به اینکه باید مراقب فتنه‌های شیعیان انگلیسی و اهل‌تسنن آمریکایی و وهابی بود ابراز داشت: عده‌ای در لباس دین در حال ضربه زدن به دین هستند و به همین دلیل باید در ایام محرم از خرافه گویی پرهیز شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه اجرای طرح ناظر بر عهده نیروی انتظامی است افزود: طرح ناظر در استان گیلان در بین استان‌های کشور رتبه اول را کسب کرده است.

کربلایی با انتقاد از وضعیت نامناسب پیاده راه فرهنگی شهر رشت گفت: وضعیت پیاده راه فرهنگی شهر رشت زیبنده مردم گیلان نیست.

وی با اشاره به اینکه کانال رادیویی ویژه‌ای در میدان شهدای ذهاب راه اندازی می‌شود بیان کرد: این کانال رادیویی رادیوئی از روز سوم محرم با عنوان رادیو محرم راه اندازی می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه ما حامیان آمران به معروف و ناهیان از منکر هستیم افزود: دستگاه قضا موظف است که به طور قانونی از آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کند و دو شعبه ویژه نیز در رشت برای رسیدگی شکایات مردمی داریم.


انتهای پیام/
ارسال نظرات