همایش تجلیل از خیرین اصناف و بازاریان در آستانه اشرفیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۷۱۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
به گزارش سرویس بسیج  اصناف کشور خبرگزاری بسیج، خبرگزاری بسیج از آستانه اشرفیه، همایش تجلیل از خیرین اصناف و بازاریان در آستانه اشرفیه برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه در این مراسم با اشاره به نقش و تاثیرگذاری بازاریان و اصناف در طول تاریخ اظهار داشت: بازاریان و کسبه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در نهضت‌هایی مانند تحریم توتون و تنباکو در کنار علما و روحانیون حضور داشتند.

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی عنوان داشت: برای نخستین بار مردم، بازاریان و اصناف درپی دسیسه و منفعت‌طلبی انگلیسی‌ها و واگذاری امتیاز ۵۰ ساله توتون و تنباکوی ایران که در آن دوران بیش از یک پنجم مردم از این طریق امرار معاش می‌کردند، سکوت خود را درمقابل طاغوت شکستند.

وی تصریح کرد: همراهی بازاریان و اصناف به رهبری روحانیون و طلاب علوم دینی که با فتوای تاریخی آیت‌الله میزای شیرازی همراه بود منجربه فسخ این قرداد ننگین شد و کشور را از سلطه انگلیس نجات داد.

حبیبی به پیوند خدمات اصناف با دوران دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان داشت: در ایام پیروزی انقلاب و دوران سخت دفاع مقدس بازاریان واصناف برگ زرینی از خدمت‌رسانی از خود به جای گذاشتند.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه نقش بازاریان درحلقه اتصال بین نظام عرضه و تقاضا را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و گفت: بازاریان و سایر نهاد‌ها در تولید امنیت و آرامش جامعه نقش مهمی دارند.

ارسال نظرات