کارشناس مسایل دینی و فرهنگی در نشست بصیرتی بسیجیان پایگاه فاطمیه فارسان گفت: پیشرفت شخص ما و پیشرفت جامعه و کشور ما در گرو نوع و سبک زندگی کردن ماست.
کد خبر: ۹۱۷۰۶۶۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام ماه محرم، نشست بصیرتی بسیجیان پایگاه فاطمیه شهر فارسان با موضوع اخلاق و سبک زندگی اسلامی برگزار شد.

در این نشست مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان گفت: برای زندگی راحت، زندگی برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی، باز پرداختن به سبک زندگی مهم است. بنابراین مسئله، مسئله‌ی اساسی و مهمی است.

حجت الاسلام رضایی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره تاکید داشته اند، پیشرفت شخص ما و پیشرفت جامعه و کشور ما در گرو نوع و سبک زندگی کردن ماست.

وی افزود: اگر بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه جا بیندازیم، بسیاری از مشکلات به خودی خود حل خواهد شد.  یکی از مسائلی که در سبک زندگی باید به آن توجه داشت این است که بدانیم هرکسی وظیفه ای را در خانواده بر دوش دارد و باید به این وظیفه عمل کند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: در نهاد خانواده هر یک از زن و مرد باید به فراخور توان و استعدادهای طبیعی و ساختاری، مسئولیتی از نهاد خانواده را بر دوش بگیرد و روی هم بتوانند نیازهای ثبات بخش و برپا دارنده کانون خانواده و نیز نیازهای جسمانی، روحی، روانی، اخلاقی و عاطفی یکدیگر را به گونه تام و کامل برآورده سازند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان، عنوان کرد: گران بهایی زن از منظر اسلام به این است که عفاف و پاکدامنی و حفظ حجاب را سرلوحه کار خود قرار دهد، تا بنیان خانواده مستحکم شود و این امر از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک می کند و از جنبه خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت می گردد.

ارسال نظرات