مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همزمان با ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ رقبه متبرکه استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۷۰۶۴۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی صبح  امروز یکشنبه در نشست توجیهی مبلغان اعزامی سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: استان مازندران دارای هزار و ۳۶۱ امامزاده است که در کشور به دیار علویان شهرت دارد و بیش از ۱۴ هزار موقوفه دارد.

وی با بیان اینکه اجرای نیات موقوفات بسیار حساس است و وظیفه شرعی و قانونی دارد، افزود: اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش با حساسیت کامل و دقت لازم در مازندران صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اگر تمامی موقوفات مازندران احیا شود دیگر ما نیازمندی در استان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بعضی از بیمارستان‌های مازندران دارای موقوفه هستند که اگر این موقوفات احیا شوند بسیاری از نیازهای این بیمارستان‌ها برطرف می‌شود.

حیدری با بیان اینکه احیای وقف و موقوفات نیازمند مشارکت مردم است، عنوان کرد: بسیاری از موقوفات در اختیار مردم است که باید اجاره‌بها آن را پرداخت کنند تا اجرای نیت آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه از محل اجرای نیت واقف چندین دستگاه مجهز درمانی برای بیمارستان امام (ره) ساری خریداری شده است، افزود: اگر تمامی رقبات موقوفه محمدباقر تاجر ساروی احیا شود قطعاً بیمارستان امام ساری به صورت کامل تجهیز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه ۷ هزار رقبه موقوفات مازندران سنددار شدند، اظهار کرد: چندین پروژه عمرانی وقف و موقوفات توسط اوقاف در سطح مازندران در حال اجراست که بهره‌وری وقف را افزایش داده و موجب اشتغال نیز شده است.

حیدری با اشاره به اینکه طی سال گذشته پروژه عمرانی ۷۰ بقعه متبرکه به اتمام رسیده است، گفت: اوقاف در اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه همزمان با ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران اجرا می‌شود، بیان کرد: ۲۰۰ مبلغ اعزامی و بومی در راستای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان حضور دارند./مهر

ارسال نظرات
پر بیننده ها