خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج است و این به برکت تفکر بسیجی است، گفت: تفکر بسیجی است که ما را به اینجا رسانده است.
کد خبر: ۹۱۷۰۶۳۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی در اوج استبه گزارش سرویس بسیج دانش آموزی خبرگزاری بسیج از همدان، محمد پورداود در جمع دانش‌آموزان در دوره طرح یاوران ولایت، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، اظهار داشت: تمام انبیاء قبل از اینکه معلم باشند مربی بودند.

وی با بیان اینکه  قرآن به دو مقوله تعلیم و تربیت اشاره می‌کند، گفت: تعلیم و تربیت به منزله دو بال هستند که اگر در کنار هم باشند عروج را شکل خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در آیات قرآن 4 مرتبه به بحث تزکیه که مقدم است و یک مرتبه به بحث تعلیم می‌پردازد، افزود: تربیت مقدم بر آموزش است و خوشبختانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راه این اداره است مقولات ارزشمندی چون حیات طیبه، هویت ایرانی اسلامی و مدرسه صالح آمده است و یک سند تحول بنیادینی است که حتی وزارت علوم هم از این سند بی‌بهره است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش یک برنامه منسجم بالادستی تحت عنوان سند تحول بنیادین دارد که دیدگاه‌ها نسبت به آن متفاوت است اما ما یک نظام اسلامی هستیم و در آموزش و پرورش یک تعریف بیشتر نداریم و آن عبارت است از هر گونه اقدام هدایتگرانه برای پرورش ادراکات، اقدامات، تصمیمات و تمایلات در چهار حوزه ارتباط انسان با خدا، با خود، با طبیعت و دیگران برای رسیدن به آن رضوان، حیات طیبه و قرب الی الله که تعلیم و تربیت اسلامی به دنبال این موارد است.

پورداوود با اشاره چرخش‌های کلان تحول آفرین تصریح کرد: در این نوع چرخش کلان تحول آفرین سند تحول بنیادین به دنبال این است که از دانش‌آموز منفعل به یک متربی فعال اثرگذار تبدیل شود یعنی بتواند هم برای خودش و هم برای دوستانش مفید باشد و اثر مثبت بگذارد و بعد از 11 سال که از آموزش و پرورش خارج می‌شود خداباور، مفید و سازنده باشد و بتواند براساس تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌های مؤثری را برای سازندگی کشور در همه ابعاد بردارد.

وی خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان دو کار انجام می‌دهید هم درس می‌خوانید و هم جهاد فی سبیل الله می‌کنید و موفق نیز هستید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اگر امروز رئیس شیطان بزرگ می‌گوید که ما از تغییر نظام جمهوری اسلامی عبور کردیم، نه اینکه نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد که تغییر پیدا کند اما به لطف خداوند نظام مقدس جمهوری اسلامی با داشتن نیروهای پای کار، شهدا، آزادگان، جانبازان و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به درجه‌ای رسیده که ابرقدرت است و اگر آنها می‌توانستند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

وی ابراز داشت: این نشان می‌دهد که اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج است و این را بسیج شکل می‌دهد؛ و این به برکت تفکر بسیجی است، که ما را به اینجا رسانده است و تفکری که حضرت امام(ره) فرمودند «باید ارتش 20 میلیونی داشته باشیم»، امروز محقق شده است و باید فعال باشد و خیلی مراقب باشیم چراکه دشمن می‌خواهد کانون خانواده را از هم بپاشد.

پورداود با بیان اینکه طرح یاوران ولایت برای دانش‌آموزان بسیجی با هدف ارتقاء سطح ولایت‌پذیری، بصیرت‌افزایی شکل گرفته است، عنوان کرد: سه مأموریت مهم تحقق بخشی به ارتش 20 میلیونی، عمق بخشی به لایه‌های مختلف انقلاب اسلامی در سطح مدارس و مقابله با جنگ نرم شکل گرفته شده که با یک هم افزایی و هارمونی هر دو نهاد یعنی بسیج و آموزش و پرورش یک هدف را دنبال می‌کنند و آن اعتلای نظام اسلامی است.

وی گفت: امیدواریم این دوره بسیار خوب باشد و خروجی این دوره این باشد که در سال تحصیلی آینده منویات مقام معظم رهبری و برنامه های سند تحول بنیادین را عملیاتی کنیم.

 

ارسال نظرات