هشدار درخصوص استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه محرم

به دلیل نفوذ رنگ به غذای گرم، استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع نذورات توصیه نمی شود.
کد خبر: ۹۱۷۰۶۰۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان گفت: هرهشدار درخصوص استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه محرم ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر نذورات عزاداران حسینی در ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف در مساجد، هیات‌ها و تکایای مذهبی توزیع می‌شوند.
محسن جعفری‌نژاد افزود: تماس این ظروف با غذای گرم، چرب و داغ، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می‌کند که تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی باعث ایجاد اختلال‌های در عملکرد‌های مختلف فیزیولوژیک بدن و تغییر در عملکرد هورمونی آن می‌شود ادامه داد: این اختلال‌های هورمونی می‌تواند در ابتلا به چاقی و اضافه وزن نقش بسزایی داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برسرطان زا بودن ظروف پلاستیکی در مصرف نوشیدنی‌های داغ و غذای چرب تاکید کرد.
جعفری‌نژاد از مردم استان خواست که تا حد امکان برای توزیع نوشیدنی‌های گرم مانند شیر و چای از لیوان‌های کاغذی (سلولزی) استفاده کنند.
جعفری‌نژاد: سازگاری با طبیعت، تجزیه‌پذیری در خاک حداکثر پس از ۶ ماه از جمله مزایای استفاده از ظروف هشدار درخصوص استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه محرمگیاهی است که می‌تواند جایگزینی مناسب برای ظروف پلاستیکی یک بار مصرف محسوب شود.
وی از فعالان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با انجام کار فرهنگی برای حذف این ظروف در میان خانواده‌ها و عزاداران و جایگزین کردن آن با ظروف یکبار مصرف گیاهی اقدام و برای حفاظت از محیط زیست استان تلاش کنند.
وی به شهروندان و عزاداران توصیه کرد ضمن استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی نسبت به جمع‌آوری و مدیریت پسماند‌های تولیدی توجه ویژه داشته باشند.
جعفری‌نژاد از مسئولان هیات‌ها و تکایا نیز خواست در جمع‌آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند.
ارسال نظرات