خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
سلیمان مهدوی، امر به معروف و نهی از منکر را تمدن ساز دانست که برای شخصیت دادن به نوع بشر آمده است.
کد خبر: ۹۱۷۰۵۹۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس در نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم قیام امام حسین (ع) را باعث تداوم دین پیامبر (ص) دانست و گفت: جنگ در ماه محرم حرام شده ولی سیدالشهدا(ع) قیامی را آغاز کرد که سبب استوار ماندن و تداوم دین اسلام شد.

مهدوی با عنوان اینکه در قرآن کریم به امر به معروف و نهی از منکر بسیار سفارش شده است افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، ما در زمین، قدرت تمکن دادیم؛ در واقع یعنی امکانات را فراهم کردیم تا برخی فعالیت‌هایی مانند نماز، زکات و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر انجام دهند، البته برخی نیز فعالیت‌هایی علیه دین مبین اسلام انجام می‌دهند.

وی شعال هفته امسال را نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی عنوان کرد وگفت: این ستاد مانند موذن است که مردم را دعوت به نماز می کند، این ستاد نیز مردم را به انجام کار های نیک و دوری از محرمات دعوت می کند. معنی این فریضه واجب به زبان ساده این است که حق در جایگاه خود و ناحق در جایگاه خود قرار بگیرند، که اگر این اتفاق صورت بگیرد کارایی اش از 4 ناهنجاری ظاهری خارج می شود، با شرط اینکه عینک بدبینی و دانایی نزنیم بلکه می تواند تمدن ساز و حکومت ساز خواهد بود.

به گفته دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس اگر احساس شود با اشاره آن فرد امربه‌معروف را می‌پذیرد نیاز به تذکر زبانی نیست، امربه‌معروف برای شخصیت بخشیدن آمده است، هرکسی برای امربه‌معروف نگاه تحقیرکننده داشته باشد خداوند آن را نمی‌پذیرد.

وی به مأموریت‌ها و وظایف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره و اضافه کرد: حمایت از آمران به امربه‌معروف و ناهیان از منکر به‌ویژه خبرنگاران، تبلیغ فریضه مهم و واجب امربه‌معروف و نهی از منکر و آموزش و آگاهی بخشی نیز سه مأموریت مهم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است.

مهدوی برنامه های این ستاد در هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر را بیش از 52 مورد اعلام کرد که برگزاری تجمع و راهپیمایی طلایه داران امر به معروف پس از اقامه نماز جمعه این هفته، برگزاری جلسه و همایش های گوناگون با اقشار مختلف مردم، گردهمایی مردمی و میثاق با شعار سال و برگزاری کمپین رسانه ای با موضوع نه به بی تفاوتی در شهرستان های استان، بخشی از آن می باشد.

گفتنی است که مردم فهیم استان فارس می توانند از طریق شماره تلفن 09018137217 در شبکه های مجازی، تلفن ثابت 07132245530 و سامانه پیامکی 6600099940 با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها